سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست تامین اجتماعی استان بوشهر تشریح کرد: 
کد خبر: ۸۳۸۸۶
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: سرپرست تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: سازمان تامین اجتماعی، اقدامات ویژه ای برای افزایش رضایتمندی مخاطبان انجام داده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر، عباس دیری، در راستای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی این سازمان گفت: به ‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از ترددهای غیرضرور، حفظ و صیانت از سلامتی بیمه‌شدگان و همکاران سازمان و همچنین در راستای بهبود و به‌روز رسانی فرایندها برای تسهیل در ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مخاطبان، اقدامات ویژه و مؤثری در سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی شده است که عمده این فرایندها به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی قابل انجام بوده و یا در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

دیری افزود: بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir خدمات مختلف غیرحضوری و الکترونیکی را بدون مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی دریافت کنند.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی که از طریق سایت سازمان و آدرس فوق ذکرشده قابل دریافت است، بیمه‌شدگان سازمان می‌توانند از طریق کد دستوری #1420 * تلفن همراه و با وارد کردن کدملی از وضعیت بیمه‌ای و حتی سوابق خود مطلع شوند و از طریق این سامانه به تمامی اطلاعات بیمه‌ای خود دسترسی داشته باشند.

سرپرست تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: نام‌نویسی غیرحضوری بیمه ‌شدگان از طریق کارفرما، نیز، از اقدامات الکترونیکی اخیر سازمان است که کارفرمایان محترم می‌توانند از طریق سایت این سازمان و بدون مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی از طریق درگاه www.es.tamin.ir نسبت به درخواست نام‌نویسی نیروی کار شاغل در کارگاه یا کارگاه‌های تحت پوشش خود اقدام کنند.

عباس دیری اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی می‌توانند از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir  کارگران جدید خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری نام‌نویسی کنند.

وی افزود: براساس بخشنامه صادر شده، کارفرمایان می‌توانند برای نام‌نویسی نیروی کار جدید و یا انتقال و جابه‌جایی افراد شاغل در کارگاه‌های یک کارفرما و همچنین تغییر شعبه تأمین اجتماعی که ممکن است ناشی از جابه‌جایی کارگاه باشد، از سامانه خدمات غیرحضوری استفاده کنند. 

دیری تعیین کارگاه و شعبه تأمین اجتماعی را نخستین گام در زمان استفاده از سامانه نام‌نویسی غیرحضوری اعلام کرد و گفت: در مراحل بعد اطلاعات هویتی و اطلاعات بیمه‌ای شامل نوع شغل و تاریخ استخدام بیمه‌شده بایستی توسط کارفرما در سامانه ثبت شود.

وی ادامه داد: درباره نیروی کار جدیدی که بدون سابقه نزد سازمان تأمین اجتماعی باشد، کارفرما پس از ثبت اطلاعات هویتی و بیمه‌ای می‌بایست فایل تصاویر کارت ملی و صفحه نخست شناسنامه و عکس کارگر همراه با پرسشنامه نام‌نویسی تکمیل شده توسط فرد موردنظر را در سامانه نام‌نویسی غیرحضوری بارگذاری کند.

سرپرست تأمین اجتماعی استان بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی پیشرو در ارائه خدمات غیرحضوری است که زیرساخت‌ها و بسترهای لازم را گام به گام برای این امور آماده خواهد کرد و درآینده نیز خدمات غیرحضوری سازمان افزایش خواهد داشت.

دیری با بیان اینکه ما امانت‌دار بیمه‌شدگان و کارفرمایان هستیم، افزود: انتظار داریم کارفرمایان عزیز با پرداخت به‌موقع حق بیمه و با مبلغ واقعی، سازمان را در بهبود ارائه خدمات و ایفای این رسالت یاری کنند. 

وی از همراهی و همکاری شرکای اجتماعی با سازمان تشکر کرد و افزود: سامانه‌های مختلف ارائه خدمات غیرحضوری سازمان را اطلاع‌رسانی کرده‌ایم اما به‌منظور ارائه بهتر خدمات به بیمه‌شدگان نیازمند مساعدت و همراهی تمامی کارفرمایان محترم با سازمان هستیم تا بتوانیم به‌صورت درست و اصولی از عهده تعهدات و ارائه مطلوب خدمات برآییم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر