سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر از اجرای همزمان بیش از 400 کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر خبر داد.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مدیران اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل امر بسیار مهم و تاثیرگذاری در پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف است و باید در این راستا اهتمام ورزیم.وی افزود: در بخش حمل و نقل، توسعه زیرساخت‌ها بر عهده دولت است و هم‌اکنون در سطح استان بوشهر اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی در این حوزه در دست انجام است.
کد خبر: ۸۴۱۰
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: استاندار بوشهر از اجرای همزمان بیش از 400 کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مدیران اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل امر بسیار مهم و تاثیرگذاری در پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف است و باید در این راستا اهتمام ورزیم.

وی افزود: در بخش حمل و نقل، توسعه زیرساخت‌ها بر عهده دولت است و هم‌اکنون در سطح استان بوشهر اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی در این حوزه در دست انجام است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر نزدیکترین نقطه برای اتصال خلیج فارس به مرکز و شمال کشور است خاطرنشان کرد: اگر دالان حمل و نقل از بوشهر شروع شود، فرصت بی‌نظیری برای استان فراهم می‌شود و در صورت راه‌اندازی راه‌آهن، توانمندی بالاتری در بحث حمل و نقل خواهیم داشت.

دکتر سالاری با بیان اینکه وضعیت جاده‌ای استان بوشهر نسبتا خوب است تصریح کرد: افزایش سطح کیفی جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها در مناطق مختلف استان مورد تاکید قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 400 کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر در دست اجرا داریم اضافه کرد: بزرگراه ساحلی بوشهر به دیر و بزرگراه اهرم - برازجان - دیلم از مهم‌ترین پروژه‌های حال حاضر استان است که در حوزه راهسازی در دست اجراست و تکمیل این بزرگراه‌ها وضعیت ما را بهبود می‌بخشد.

استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه دالکی به کنارتخته خبر داد و گفت: 16 کیلومتر از محور دالکی به کنارتخته چهارخطه می‌شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه تا پایان سال عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

دکتر سالاری با اشاره به راه‌اندازی شهرک حمل و نقل در بوشهر افزود: با راه‌اندازی این شهرک موافق هستیم و البته در جانمایی این شهرک باید مطالعه بیشتری شود و جوانب کار در نظر گرفته شود.

وی همچنین از اقدامات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در راه‌اندازی سیستم هوشمند جاده‌ای در نقاط مختلف استان بوشهر تقدیر کرد و اظهار داشت: این اقدام موجب ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات شده که البته امیدواریم با تلاش و فعالیت بیشتر به وضعیت مطلوب‌تری برسیم.

راه‌اندازی شهرک حمل و نقل در بندر بوشهر

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر نیز اظهار داشت: استاندار بوشهر توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل دارد و در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم.

حمیدرضا علم افزود: در راستای بهبود خدمات‌رسانی در جابجایی مسافر شاهد راه‌اندازی چندین پایانه بار در سطح استان هستیم که تاکنون در شهرستان‌های عسلویه، گناوه، برازجان، بوشهر و خورموج راه‌اندازی شده است.

وی از راه‌اندازی شهرک حمل و نقل در بندر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه بندر بوشهر و ایجاد منطقه آزاد، برای تسهیل در جابجایی بار، ایجاد شهرک حمل و نقل پیش‌بینی شده که امیدواریم با پیگیری و تلاش صورت گرفته در آینده نزدیک مقدمات کار فراهم شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر در سیستم هوشمند جاده‌ای از استان‌های پیشتاز است یادآور شد: این مهم برای کاهش تصادفات و افزایش ضریب ایمنی در جاده‌ها محقق شده است.

علم با بیان اینکه 16 نقطه استان بوشهر تحت پوشش سیستم دوربین نظارت جاده‌ای است گفت: این اقدام موجبات کاهش تلفات جاده‌ای شده و آمار تلفات جاده‌ای از زمان راه‌اندازی این سیستم‌ها 70 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: تا دو ماه آینده سیستم دوربین نظارت جاده‌ای در محور پرتردد بوشهر گناوه نیز راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم با نصب این سیستم شاهد کاهش تلفات باشیم.

این مسئول اضافه کرد: اعتبارات اداره کل پایانه‌ها از محل اعتبارات ملی 80 میلیارد ریال در سال جاری است و امسال اعتبار لازم برای خرید و نصب 38 دوربین مجهز جاده‌ای را جذب کرده‌ایم.

علم با اشاره به راه‌اندازی سیستم‌های ترددشمار در جاده‌های استان اظهار داشت: راه‌اندازی این سیستم نیز موجبات کاهش تصادفات و افزایش ایمنی جاده‌ها شده است.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل کالا نیز در استان عملکرد خوبی داشته‌ایم و در یکسال اخیر بیش از 6 میلیون و 400 هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شده است.

علم در ارتباط با راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی نیز گفت: تاکنون 12 مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در استان راه‌اندازی شده و 8 مجتمع جدید نیز در دست احداث است.

در این نشست، تعدادی از فعالان حوزه حمل و نقل استان نیز دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه‌های مختلف را مطرح کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر