سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۳۲۷
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: در چند روز گذشته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در این شهرستان کاهش یافته و این زنگ خطری جدی برای شیوع دوباره ویروس کرونا است.

به گزارش فکرشهر، عبدالله نادری روز دوشنبه‌ در جلسه  ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان دشتی افزود: با کاهش آمار مبتلایان به کرونا عادی انگاری در سطح جامعه گسترش  یافته  و این امر باعث کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان شده است.

وی تاکید کرد: امروز تمام تلاش مسئولان، تشکل‌های مردمی و اصناف باید مقابله جدی با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در سطح جامعه باشد.

نادری اضافه کرد: مهمترین عامل شیوع دوباره ویروس کرونا در شهرستان دشتی دورهمی‌های شبانه، برگزاری مراسم تشییع، ختم و عروسی است که باعث شده دوباره شیب مبتلایان به کرونا و بستری در بیمارستان صعودی شود.

فرماندار دشتی گفت: یکی از طرح‌های مهم در راستای کاهش ویروس کرونا اجرای طرح شهید سلیمانی است که باید با تداوم بیمار یابی و شناسایی بیماران جلو شیوع هرچه بیشتر این ویروس گرفته شود.

نادری افزود: از زمان شروع اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۵۰۶ تست سریع کرونا در این شهرستان انجام شده که ۳۰ مورد از آنها مثبت بوده است.

وی از کمیته‌های نظارت ستاد کرونا شهرستان دشتی خواست با توجه به شرایط حساس شهرستان در آستانه تعطیلات نوروز و آخر سال نظارت‌ها و بازرسی از اماکن، اصناف، محل‌های تجمع و توزیع مواد غذایی را تشدید کنند.

فرماندار دشتی گفت: هرچند این شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد اما افزایش تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌های استان زنگ خطر کرونا در این شهرستان را نیز به صدا درآورده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر