پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: استفاده از واکس در میوه جات از جمله سیب، تاثیری بر سلامت محصول نداشته و مشکل خاصی ندارد.به گزارش فکرشهر، محمدعلی باغستانی در گفت وگو با ایرنا، در برازجان افزود: استفاده از واکس برای نگهداری بیشتر در انبار روی میوه جات از جمله مرکبات و سیب صورت می گیرد که آن را وزارت بهداشت و درمان تایید کرده است. وی بیان کرد: در کشور ما با توجه به شرایط اقلیمی که وجود دارد محصولات کشاورزی به صورت طبیعی واکس تولید می کند و آنهم قابل خوردن است.
کد خبر: ۸۴۷۷
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: استفاده از واکس در میوه جات از جمله سیب، تاثیری بر سلامت محصول نداشته و مشکل خاصی ندارد.

به گزارش فکرشهر، محمدعلی باغستانی در گفت وگو با ایرنا، در برازجان افزود: استفاده از واکس برای نگهداری بیشتر در انبار روی میوه جات از جمله مرکبات و سیب صورت می گیرد که آن را وزارت بهداشت و درمان تایید کرده است. 

وی بیان کرد: در کشور ما با توجه به شرایط اقلیمی که وجود دارد محصولات کشاورزی به صورت طبیعی واکس تولید می کند و آنهم قابل خوردن است.

باغستانی ادامه داد: در کشورهای دنیا برای افزایش طول دوره انبارداری و نگهداری محصول، از واکس استفاده می کنند.

وی اظهارداشت: واکس ها بیشتر برای میوه های صادراتی با توجه به افزایش طول دوره انبارداری مورد استفاده قرار می گیرد ولی برای تولید و مصرف داخلی استفاده ازآن ضرورتی ندارد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: واکسی که روی میوه جات مشاهده می شود بیشتر واکس های طبیعی است و وزارت بهداشت و درمان هم تایید کرده است که واکس هایی که روی میوه از جمله سیب وجود دارد واکس های قابل خوردن است.

وی یادآور شد: طبق نمونه برداری های که وزرات بهداشت و درمان از میادین میوه و تره بار تهران انجام داده مشکل خاصی در میوه هایی که از واکس استفاده کرده اند، وجود ندارد.

باغستانی اظهارکرد: استفاده از واکس روی پوست مرکبات که پوست آنها جدا می شود هیچ نگرانی ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر