پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۳۰۲
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: از اهداف دشمن در جنگ نرم از بین بردن زنجیره تواصی در جامعه است و جوانان باید با استفاده از فرصت فضای مجازی در جامعه امیدآفرینی کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گناوه با اشاره به سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت عید مبعث اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سخنان گهربار خود در این سخنرانی را در چهار محور بعثت پیامبر اکرم (ص)،بررسی جبهه استکبار، راهبردهای مواجهه با دشمن در قبال امانت گران بهای انقلاب و تقدیر چندمین باره از مجموعه درمانی کشور در مقابله با بلای همه گیر کرونا بیان فرمودند.

امام جمعه گناوه با اشاره به تشبیه نسبت بین بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) و انقلاب اسلامی در سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر انقلاب فرمودند که با تشکیل نظام اسلامی همان حوادث و شرایطی که برای پیامبران روی داد اتفاق افتاد و اشرار و مستکبران عالم در مقابل ملت ایران صف کشیدند و امروز نیز نظام اسلامی که در تبلیغات جبهه مستکبران اسلام سیاسی نامیده می‌شود آماج همه گونه حملات و توطئه‌های دشمنان است چرا که توانسته برای تحقق حکمرانی الهی حکومت تشکیل دهد و به ملت بزرگوار ایران هویت دینی و اسلامی دهد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به محور راهبرد مواجهه با دشمن در سخنان رهبر فرزانه انقلاب در این سخنرانی گفت: اولین راهبرد مواجهه با دشمن بصیرت، صبر و استقامت است و ایشان فرمودند که بصیرت به معنای آن است که انسان راه را درست تشخیص دهد و دچار اشتباه نشود و صبر یعنی استقامت و پافشاری در پیمودن صراط مستقیم که اگر این دو عنصر وجود داشته باشد دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: ایجاد زنجیره تواصی در جامعه از نکات دیگر این سخنان ارزشمند بود و اگر زنجیره توصیه به صبر و حق در میان مردم برقرار باشد احساس ناامیدی، تنهایی و ضعف اراده در جامعه به وجود نمی‌آید و جرأت اقدام نیز از بین نخواهد رفت.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: به تعبیر سخن رهبر معظم انقلاب یکی از اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم از بین بردن زنجیره تواصی در جامعه است و رهبری فرمودند که قطع جریان تواصی بسیار خطرناک است و جوانان به عنوان افسران جنگ نرم نباید بگذارند که چنین اتفاقی بیافتد.

وی تصریح کرد: جوانان کشور ما باید از فرصت فضای مجازی استفاده کنند و در جامعه امیدآفرینی و توصیه به ایستادگی و صبر کنند.

وی با اشاره به بحث گرانی و افسارگسیختگی قیمت‌ها در جامعه که رهبری بارها به آن اشاره فرموده‌اند اضافه کرد: مقام معظم رهبری بعد از غرس نهال در روز درختکاری در قسمتی از بیانات خویش در باره گرانی‌های اخیر فرمودند «مسئله کرونا در وضعیت معیشت مردم هم مؤثر است اگر چنانچه این ادامه پیدا کند همین طور این بدتر خواهد شد، متأسفانه امروز وضع معیشتی مردم خوب نیست و این غصه بزرگی برای ما است بنابراین مسئولان محترم این مشکل گرانی و معیشتی مردم را حل کنند.».

عملیات‌های فریب توسط سه کشور اروپایی

امام جمعه گناوه با اشاره به ایفای عملیات‌های فریب توسط سه کشور اروپایی علیه کشورمان گفت: این سه کشور اروپایی در هفته‌های اخیر با یک عملیات سنگین رسانه‌ای ابتدا پیش نویس یک قطعنامه در محکومیت ایران به آژانس هسته‌ای بردند و بعد از آن عقب نشینی کردند.

وی به علل عقب نشینی اروپایی‌ها از تصویب قطعنامه علیه کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: ترس از واکنش شدید ایران به ادامه سیاست‌های خصمانه به واسطه قدرت گرفتن از قانون مصوب شورای اسلامی، آغاز تغییر مسیر فشار حداکثری به سمت فشار هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران و قطعاً مقاومت و وحدت ملت ایران و دیپلماسی ایران اسلامی علت عقب نشینی اروپایی‌ها از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به سفر پاپ فرانسیس به کشور عراق در ۱۷ اسفند یادآور شد: از اهداف سفر پاپ به عراق، رنج‌ها و سختی‌ها علیه مسیحیان و به ویژه ایزدی‌ها در دوران داعش و دیدار با آیت الله سیستانی که به نوعی ابراز تقدیر از مرجعیت عالی شیعه و شیعیان عراق بود.

وی گفت: ساده زیستی و بی تکلفی مرجع اعلای شیعیان عراق که صاحب فتوای معروف جهاد علیه داعش است در این دیدار باید مورد توجه قرار گیرد و منزل، پذیرایی ساده و مواجهه کریمانه ایشان با پاپ نماد افتخار آمیزی از زیست و مرام پیشوایان دینی ما است.

امام جمعه یادآور شد: امروز مقام معظم رهبری هم با همه امکاناتی که به عنوان یک رهبر در اختیار دارد از کمترین امکانات دنیایی استفاده می‌کند و ساده زیستی ایشان و فرزندانشان راه و روش پیشوایان و مراجع دینی ما است.

وی با اشاره به بیانات مرجع عالی عراق گفت: از نکات مهم بیانات آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ حمایت از مردم مظلوم فلسطین است که این سخنان پاسخ قاطع به دولت‌هایی است که درصدد عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی هستند.

وی به امنیت و آرامش در عراق در طول این سفر اشاره کرد ادامه داد: این امنیت و آرامش از برکت مجاهدان و شهدا حشد الشعبی و رزمندگان جبهه مقاومت و سرداران سرفرازی همچون سردار دل‌ها، سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و همه رزمندگان اسلام و مرهون خون آنها است که در جای جای این سفر محسوس بود.

وی با تبریک پیشاپیش سوم شعبان سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: پاسداران امروز در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و امنیتی برای همه اسوه و الگو هستند و به تعبیر سخن رهبر معظم انقلاب پاسداری یک فرهنگ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر