پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۳۰۴
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: در شرایط کنونی مهمترین هدف ما باید این باشد که جامعه به سمت صبر و بصیرت قدم بردارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این  سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند "دشمن در مقام قطع زنجیره تواصی به صبر و حق است" افزود:  تواصی به صبر و حق مقدمه صبر و بصیرت در جامعه است.

وی بیان کرد: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب باید مردم مسیر درست و دوست و دشمن خود را بشناسند، فریب نخورند و مسیر را به درستی طی کنند.

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: این بصیرت صبر می‌طلبد و باید با استقامت در این مسیر گام برداشت.

وی اضافه کرد: امروز دشمن با تشدید تحریم‌ها، سختی‌ها، مشکلات و ترویج اخلاقیات انحرافی در تلاش است جوانان پرشور و نشاط جامعه را خسته کند در این شرایط آنچه جامعه بیش از همه چیز به آن نیاز دارد تواصی است.

دشتی ادامه داد: انسان‌های بصیر باید دست دیگران را بگیرند، هدایت کنند چون این تواصی به حق و صبر کلید فرهنگ اسلامی در جامعه به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به ۲۲ اسفند روز شهید و شهادت گفت: نمایه و پیشانی انقلاب اسلامی در جهان با نور شهادت عجین است و با نور شهدا و امام شهدا در دنیا شناخته شده است.

دشتی بیان کرد: شهدا مایه حفظ نظام و هدایت‌گر این امت هستند و به گردن ملت ایران حق دارند.

وی یادآور شد: ملت ایران باید به تاسی از ائمه (ع) که دستور دادند همواره باید به یاد امام حسین (ع) بود باید به یاد شهدا باشیم و نام و سیره آنها را زنده و به جامعه معرفی کرد.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت مبعث رسول خدا (ص) گفت: مبعث پیامبر (ص) سرفصل نورانی تاریخ انسانیت و بشریت است.

وی با  اشاره به سوم شعبان روز پاسدار و حق عظیمی که امام حسین (ع) بر حیات روحی و معنوی انسان‌ها دارد اضافه کرد: قداست امروز سبزپوشان پاسدار نشات گرفته از تاسی به امام حسین (ع) است و امروز این شهدا بعنوان پرچم‌های افتخار این مملکت شناخته می‌شوند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به چهام شعبان روز جانباز گفت: جانبازان سند افتخار ایثارگری خود را در بدن دارند که باید این سند را حفظ کنند و تکریم آنها از سوی مردم ضروری است.

وی یادآور شد: جانبازان در راه حفظ انقلاب از جان و بدن خود گذشتند و همین افراد باید امروز از سردمداران بصیرت مردم باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر