چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مجری و رییس ستاد طرح ملی آمار گیری دستاوردهای قرآنی کشور گفت: استان بوشهر به عنوان پایلوت طرح ملی پژوهشی دستاوردهای قرآنی در قالب طرح ملی آمارگیری قرآنی انتخاب شده است.به گزارش فکرشهر، سید موسی موسوی در گفت وگو با ایرنا، در بوشهر اظهارکرد: این طرح ملی ابتدا درسه روستا هایی 'نظرآقا' شهرستان دشتستان، 'دویره احمدی' بوشهر و 'چارک' دشتی بزودی اجرا خواهد شد.وی اضافه کرد: این طرح در چند مرحله اجرا خواهد که پس از مرحله اول درسه روستای شاخص و دستیابی به نتیجه، در یکی از شهرها و مرحله سوم در یک شهرستان و سپس در سراسر استان بوشهر اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۸
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: مجری و رییس ستاد طرح ملی آمار گیری دستاوردهای قرآنی کشور گفت: استان بوشهر به عنوان پایلوت طرح ملی پژوهشی دستاوردهای قرآنی در قالب طرح ملی آمارگیری قرآنی انتخاب شده است.

به گزارش فکرشهر، سید موسی موسوی در گفت وگو با ایرنا، در بوشهر اظهارکرد: این طرح ملی ابتدا درسه روستا هایی 'نظرآقا' شهرستان دشتستان، 'دویره احمدی' بوشهر و 'چارک' دشتی بزودی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح در چند مرحله اجرا خواهد که پس از مرحله اول درسه روستای شاخص و دستیابی به نتیجه، در یکی از شهرها و مرحله سوم در یک شهرستان و سپس در سراسر استان بوشهر اجرا خواهد شد.

موسوی افزود: این طرح به دستورمعاونت برنامه ریزی و نظارتی راهبردی رییس جمهوری در اجرای رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت قرآنی، نهضت قرآن آموزی و هدفمند کردن هزینه کردها وعملکرد مراکز قرآنی متناسب با اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت در استان بوشهر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح با توجه به اینکه در برگیرنده دغدغه های مقام معظم رهبری پیرامون عملکردهای نهادهای قرآنی است مورد استقبال معاونت برنامه ریزی رییس جمهوری قرار گرفت.

موسوی بیان کرد: در این طرح اهداف گسترده ای پیش بینی شده است که در آن میزان جمع آوری سواد جامعه قرآنی، بررسی انس آحاد جامعه با قرآن، شناسایی استادان و صاحبنظران علوم و فنون قرآنی مد نظراست.

وی گفت: همچنین شناسایی مشکلات وعلل دستیابی آحاد جامعه به قرآن، شناسایی موسسه ها و مراکز قرآنی کشور به تفکیک استانها و شهرستانها به عنوان زیرساخت های آموزشی قرآن کریم، شناسایی میزان ظرفیت و کیفیت خدمات آنها، جمع آوری فعالیت ها و ماموریت های قرآنی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

موسوی برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور مسوولان کشور در استان بوشهر را نیز به منظور جمع آوری نظرها و شناسایی مشکلات جامعه در زمینه علوم قرآنی، بررسی اولویت برنامه ها و هزینه کرد درحوزه قرآن، ارایه راهکارهای عملی در این حوزه را نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام در اجرای این طرح برشمرد.

وی گفت: تامین بخشی از هزینه فعالیت موسسه های قرآنی از طریق کمک های مالی، وقف و شرکت های بزرگ داخلی، ارایه راهکارها و گسترش فعالیت های قرآنی، برنامه های تبلیغی و هنری که ماحصل آنها ارایه طرح راه اندازی مرکز یا سایت اطلاع رسانی قرآن کریم کشوراست نیز پیش بینی شده است.

وی یاد آورشد :با تصمیم کمیته فنی ستاد کشوری مقرر شد، اگر اجرای طرح در مرحله آزمایشی دراستان بوشهر ناقص باشد، در یکی از استانهای خوزستان یا فارس این طرح اجرا شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر