سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۲۲۵
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: مدیر عامل تعاونی صیادی بردخون شهرستان دیر گفت: عملیات پسماند زدایی و پاک سازی عمقی اسکله خورخان این بندر به منظور خروج ضایعات صید و ماهیان غیرخوردنی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به نقل از ریشهری افزود: عملیات پاکسازی با کمک تجهیزات لازم آغاز و تا هفته آینده در کل محدوده اسکله خورخان، جزایر اطراف بویژه خان و تهمادون ادامه دارد.

وی بر ساماندهی اسکله خورخان و امکان تعبیه سکو پس از هماهنگی و همکاری لازم از طرف اداره‌های مسئول، برای ایجاد شرایط بهتر تخلیه ماهی و ادوات صید و جلوگیری از بروز مجدد اینگونه آلودگی‌ها تاکید کرد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن همفکری با تعاونی صیادی بخش بردخون و سرکشی از روند پاکسازی این اسکله گفت: با توجه به اینکه اسکله خورخان هم‌اکنون خارج از استانداردهای زیست محیطی و پهلوگیری و تجهیزات لازم اسکله‌ای است، ساماندهی این محل و عملیات پاکسازی در اجتماعات درختان حرا اطراف آن که مشرف به جزیره خان به عنوان یکی از محل‌های تجمع پرندگان در استان بوشهر است، ضروری است.

خسرو درویشی بیان کرد: با هماهنگی و مساعدت صیادان تمهیدات لازم  برای جابهجایی بدنه‌های فرسوده یا توقیفی قایق‌های حاضر در اسکله و توجیه و جلب همکاری همه صیادان برای جلوگیری از پخش ضایعات آبزیان در محل اسکله اندیشیده شده‌است.
وی ضمن تشکر از همت و پشتکار تعاونی صیادی بردخون گفت: برنامه ریزی برای پاکسازی جزیره خان به عنوان یکی از مهمترین جزایر استان بوشهر که هم در مهاجرت پرندگان جوجه آور تابستان گذران و هم پرندگان مهاجر زمستان گذران حائز اهمیت بالایی است را از اقدامات آتی ارزنده در مشارکت عمومی برای حفاظت بهینه از تنوع زیستی این استان برشمرد.

وی خواستار استمرار مساعدت همه دوست‌داران محیط زیست و از جمله صیادان زحمتکش منطقه برای پایداری صید در منطقه و اجتناب از تخریب به ذخایر و بستر دریا و حفاظت بهتر از وحوش و پستانداران آبزی منطقه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر