جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت نفت فرصتی مغتنم است تا دولت و مجلس برنامه ها و مصوبات را در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی سوق دهند.به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام موسی احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کشور از فرصت تحریم ها بدرستی بهره برد و با تکیه بر دانشمندان و نیروهای توانمند داخلی تحریم ها را پشت سرگذاشتیم و توانستیم با اتکا به منابع علمی و غنی سازی داخلی به خارج از کشور بی نیاز شویم.
کد خبر: ۸۶۲۹
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۰

فکرشهر: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت نفت فرصتی مغتنم است تا دولت و مجلس برنامه ها و مصوبات را در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی سوق دهند.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام موسی احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کشور از فرصت تحریم ها بدرستی بهره برد و با تکیه بر دانشمندان و نیروهای توانمند داخلی تحریم ها را پشت سرگذاشتیم و توانستیم با اتکا به منابع علمی و غنی سازی داخلی به خارج از کشور بی نیاز شویم.

وی اضافه کرد: درلایحه بودجه سال 94 حدود30درصد کاهش وابستگی به درآمد نفت پیش بینی شده و امروز وضعیت کاهش قیمت نفت اقتضا می کند که در بودجه بازنگری دیگری صورت گیرد وبتوانیم با برنامه ریزی وابستگی به نفت کاهش دهیم.

نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه بودجه سال 94 دولت قیمت هربشکه نفت را 72دلار بسته است که با توجه به وضعیت امروز باید این قیمت به 60 دلار برسد و اگر غیراز این باشد بودجه سال 94 با کاهش و کسری روبرو می شود.

وی در ارتباط با احتمال افزایش قیمت نفت گفت: احتمال می دهیم با توجه به شرایط کنونی قیمت 50 دلار به مدت شش ماه ثابت نگه داشته شود مگر اینکه سیاستی از سوی عربستان سعودی و کشورهای دیگر اوپک پیش بیاید.

احمدی افزود: مطلب مهم که باید دراین شرایط بجد دنبال کرد جایگاه دیپلماسی نفتی است که می تواند اعضای اوپک را راضی کند که به افزایش قیمت نفت امیدوار شویم.

وی ظرفیت ها و منابع کشور ایران را غنی دانست و بیان کرد: کشوربزرگ ایران دارای منابع و ظرفیت های بسیاری برای ایجاد درآمدهای غیرنفتی است که می توانیم با تولید وافزایش صادرات غیرنفتی کاهش قیمت نفت را جبران کنیم. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر