جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با شهردار و اعضای شورای شهر بوشهر به جلسه ای برای انتقادات صریح معاون استاندار از وضعیت مرکز استان مبدل شد...
کد خبر: ۸۶۶۹
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱

فکرشهر: نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با شهردار و اعضای شورای شهر بوشهر به جلسه ای برای انتقادات صریح معاون استاندار از وضعیت مرکز استان مبدل شد.

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر در نشست علنی شورای شهر حضور یافت. پس از بیان دیدگاههای اعضای شورا، حقیقی پایورپونتی 5 دقیقه ای از مشکلات شهری مرکز استان را برای اعضاء و شهردار به نمایش گذاشت که همگی را محو تماشای آن کرد؛ تصاویری که از رهاشدن نخاله در خیابان های اصلی، نابسامانی شدید در ورودی شهر، خاموشی خیابان های اصلی مزکز استان، سنگفرش هایی که بالا زده، کانال هایی که پر از زباله است، ناهنجاری بازار مرکزی بوشهر، سایه بان های متفاوت و فرسوده مغازه ها و مشکلاتی از این دست را نشان می داد.

در اغلب این تصاویر، بخش های مورد اشکال با رنگ دیگری مشخص شده و بعضا با شکلک های تعجب یا علامت های سوال نمایش داده شده بود، ضمن اینکه حقیقی در پایان پایورپونت خود، طرح های پیشنهادی اش برای خیابان های اصلی و ورودی شهر را نشان داد که شامل تصاویری از کشورهای خارجی بود.

جایگاه شهر شما این است

«حرف های مرا سیاسی تلقی نکنید و از آن ناراحت نشوید.» معاون استاندار با بیان این جمله، سراغ اظهاراتش خطاب به شهردار و اعضای شورا رفت تا به نظر برسد پس از نمایش تصاویری که در سکوت صحن علنی شورا نمایش داده شده، حرف های صریح تری هم با آنها دارد.

حقیقی با بیان اینکه بوشهری با وجود مطرح بودن در سطح جهان، اما امروز جایگاه موجود آن را باید در این تصاویر دید، ادامه داد: با 28 سال سابقه، به اندازه کافی در مسئولیت خودم حرفه ای هستم و می دانم که دخالت مستقیم در امور شهری در حیطه وظایف بنده نیست، ولی اینها را نشان دادم تا بگویم فردی که 27 روز بیشتر به شهر شما نیامده، وضعیت را اینگونه دیده است.

وی با بیان اینکه ویژگی های بوشهر ممتاز است، اما به خوبی از آن استقاده نمی شود، ادامه داد: ایران 5 درصد نفت جهان را دارد که جزیره خارگ 95 درصد صادرات آن را انجام می دهد، یا کل منطقه فقط در پاکستان مشابه بوشهر نیروگاه اتمی دارد، ضمن اینکه 65 درصد تولید میگوی ایران از بوشهر است و جزیره خارگ در طول جنگ تحمیلی به طور میانگین هر روز یکبار بمباران شده است، یا این شهر سابقه مدرسه 100 ساله سعادت و چاپخانه علوی را دارد، اما برای من سوال است که از این قدمت و ظرفیت چه استفاده ای شده است؟


ورودی شهر را با 4، 5 آجر سامان داده اند

معاون استاندار بوشهر افزود: ورودی این شهر با 4، 5 آجر سامان داده شده و معلوم نیست هویت آن کجاست؟ چرا نباید ورودی شهر به گونه ای باشد که فردی از بیرون وارد می شود، کنار آن ایستاده و تاریخ و هویت این شهر هم برایش نمایان شود؟

وی با بیان اینکه در اطراف شهر بوشهر و جزیره شیف فضاهای بکری برای توسعه گردشگری موجود است، اما به آن توجه کافی نشده، ادامه داد: اگر دوستی در این جمع سواحل کشورهای اطراف را دیده باشد، بگویید آیا آنچا زیبایی طبیعی ساحل بوشهر را دارد؟ من که به این کشورها رفته ام، پاسخم منفی است، ولی مردم  به آنجا رفته و دلار خرج می کنند، ولی به این شهر نمی آیند.

وی این پرسش را مطرح کرد که: چرا در این شهر نباید پارک مناسبی باشد و اگر پارکی هم ساخته اند، خوب نگهداری نشده و امروز پارک بدرد بخوری وجود ندارد؟

مسایل این استان بارز است

«حرف ها زیاد است، اما فرصتش نیست، فقط با این تصاویر خواستم بگویم مسائل در این استان به اندازه ای بارز است که برای من با 27 روز حضور اینگونه ذهنیتی به وجود آورده است.»

حقیقی با بیان این مطلب ادامه داد: تصاویری که نشان دادم و آنچه بازگو کردم، همگی بازدیدهای میدانی شخص خودم بود. من 3 شب، 5 صبح،غروب و ظهر در شهر گشت زده ام. حتی غیرمترقبه و بدون برنامه قبلی از بیمارستان اصلی شهر و دانشگاه خلیج فارس یا مراکز دیگر بازدید کرده ام.

وی افزود: در 12 نقطه شهر بوشهر نیزار روییده که اگر پشت آن برویم، خزنده و جونده حاضر می شود، یا 10 نقطه ساحلی شهر فاضلاب های آنچنانی تخلیه می شود.

رفع بسیاری از مشکلات شهر پول نمی خواهد

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهر بوشهر پول نمی خواهد، بلکه نیازمند عزم جدی تر مدیران و هماهنگی بیشتر آنهاست، ادامه داد: اینکه در بازار شهر یکی پرده زده، یکی نرده زده و دیگری هم چیزی نزده، آیا ساماندهی آن پول می خواهد؟ یا اینکه مغازه های بازار ماهی فروشان یخچال داشته باشند، نیازمند تامین اعتبار از سوی دستگاهی است؟ به هرحال بازار درآمد دارد و باید در بهبود این شرایط مشارکت کنند.

وی افزود: اینکه خوابگاه دانشجویان دختر پر از موش است، یا در مرکز شهر مغازه ای مثل امامزاده شده و با وجود آنکه همه عقب نشینی کرده اند، ولی آن مغازه عقب نمی رود، آیا پول می خواهد؟ یا اینکه در سفره خانه های شهر وضعیت نظافت ناهنجار است و جوان بوشهری رو به دریا قلیان به دست نشسته، آیا همه اینها نیازمند پول است؟ یا فردی که مغازه و خانه اش را ساخته، ولی حاضر نیست مصالحش را از گذر عمومی بردارد، پول می خواهد؟

در قم مسجد خراب کرده و جلوی بالاترین آدم ها ایستادم

حقیقی که متولد قم بوده و در دولت اصلاحات نیز معاون سیاسی امنیتی این استانداری بوده، خطاب به اعضای شورا و شهردار بوشهر اظهار داشت: برای کمک به حل معضلات این شهر که بسیاری از آنها بجای پول نیازمند عزم مدیریتی است، روی من حساب کنید.

وی با بیان اینکه همه می دانند قم از نظر ساختار مذهبی شرایط خاصی دارد، ادامه داد: من در آنجا مسجد خراب کردم، البته هماهنگی لازم را به وجود آورده و اشکال شرعی آن را برداشتم، یا در همان استان مقابل قرض الحسنه ای با عناوین و چهره هایی ارزشی ایستاده تا مسئولانش را به زندان فرستاده و مشکل مردم را حل کنم. در همان استان مقابل بالاترین مقام مسئولی که فکرش را کنید ایستادم تا بیمارستان و دانشگاه قم به جایگاه موردنظر برسد.

وی افزود: اینجا هم حاضرم با قاطعیت از حقوق عامه شهروندان دفاع کرده و پشگام و همراه اقداماتی باشم که نیازمند پول نیست، ولی هماهنگی و عزم مدیریتی می خواهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با بیان اینکه تصاویری که من از این شهر گرفتم و در پایورپونت نمایش دادم برای برخی همکاران بوشهری ام تازگی داشت و جسارتا برخی اعضای شورا هم تاکنون به آن توجه نکرده بودند، افزود: یکی دیگر از مواردی که درباره این شهر دیدم، در جریان پیاده روی های صبحگاهی است.

وی ادامه داد» به رسم چندین ساله، ساعت پنج و نیم صبح براساس کورنومتر موبایلم نزدیک 6 کیلومتر پیاده روی می کنم، ولی تنها 6، 7 نفر همشهری شما را در حال پیاده روی می بینم. آیا تشویق و زمینه سازی این موضوع هم پول می خواهد؟

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: باور کنیم بوشهر شهر و استان کوچکی نیست، چرا که آتش سوزی ساختمانی در آن در دنیا صدا می کند، از این رو توصیه می کنم هزینه کرده و کشورهای خارجی هم ببینید تا دیدگاه مدیریت شهری مشتری پسندتر شود و با نگاه بازتری در این استان فعالیت کرده و به مردم خدمات دهید.

وضعیت نان بوشهر بهتر شده است

این مقام مسئول با بیان اینکه نیازمند همفکری، هماهنگی و وحدت می باشیم و من نیز به این امور باور قلبی دارم، ادامه داد: در جریان بازدید از نانوایی ها، شاهد نان خمیر و تیره بودم و چندین جلسه هماهنگی با مدیران عضو شورای آرد و نان برگزار کرده و الان اگر با ماه قبل مقایسه کنید، نان بوشهر بهتر شده است، هرچند با نقطه ایده آل فاصله زیادی دارد.

وی افزود: این کار وقت زیادی برد و اگر سفر رییس جمهور در پیش نبود، بازدیدها و سرکشی ها در این خصوص کم نمی شد، ولی پس از آن، برنامه ها برای بهبود نان را با جدیت دنبال خواهم کرد. البته کار شاقی نشد، تنها مشکلی در سیلوی استان حل، هماهنگی مدیران مرتبط در این خصوص بیشتر و فشار دستگاه تولید نان در نانواها کمتر شد.

گفتنی است در این جلسه ندا عبدالله زاده و علیرضا آماره از اعضای شورای شهر بوشهر غایب بودند.

 

 

منبع: خلیج فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر