جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسلمانان شیعه و سنی با وحدت، بصیرت، ولایت مداری و همدلی هوشمندانه دراین استان بهترین الگو را برای جهان اسلام رقم زده اند.به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر عصر روز شنبه در آیین هفته وحدت در جمع مردم شیعه و سنی شهرستان کنگان با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع)، افزود: وحدت امت اسلام یکی از نکات مهم و کلیدی در اندیشه و سیره پیامبر اعظم است.وی اضافه کرد: رسول خدا در طول حیات شریفش توانست شکاف ها و واگرایی ها را به همگرایی مبدل کند و آن بزرگ آموزگار بشریت آیینه تمام نمای وحدت امت اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۱۰
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسلمانان شیعه و سنی با وحدت، بصیرت، ولایت مداری و همدلی هوشمندانه دراین استان بهترین الگو را برای جهان اسلام رقم زده اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر عصر روز شنبه در آیین هفته وحدت در جمع مردم شیعه و سنی شهرستان کنگان با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع)، افزود: وحدت امت اسلام یکی از نکات مهم و کلیدی در اندیشه و سیره پیامبر اعظم است.

وی اضافه کرد: رسول خدا در طول حیات شریفش توانست شکاف ها و واگرایی ها را به همگرایی مبدل کند و آن بزرگ آموزگار بشریت آیینه تمام نمای وحدت امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر اظهار کرد: رسول خدا با نگاه وحدت افزایی در ابعاد مختلف نظری و عملی توانست گروههای مختلف را حول یک محور متحد و منسجم کند و امروز نبی مکرم اسلام و اهل بیت مطهر ایشان بهترین الگوی وحدت برای امت اسلام هستند.

صفایی بوشهری وحدت را از ضروریات جهان اسلام دانست و بیان کرد: دشمنان برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و به جان هم انداختن مسلمانان از طرق مختلف به دنبال اسلام ستیزی هستند و می کوشند با ایجاد و ساماندهی گروهک های مختلف از جمله داعش پروژه اسلام هراسی بین المللی راه انداخته و مسلمان کشی را توسط خود مسلمانان مدیریت کنند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: خنثی کردن این توطئه شوم نیازمند وحدت و بیداری و هوشیاری امت اسلام بویژه نخبگان و اندیشمندان اسلامی است.

وی گفت: به شهادت تاریخ دشمن زمانی موفق بوده که بین امت اسلامی اختلاف ایجاد کرده و از طرفی هرگاه امت اسلامی همدل و یکصدا شدند، دشمنان شکست خوردند.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود جمهوری اسلامی ایران را طلایه دار وحدت در بین جوامع اسلامی دانست و اظهارکرد: رهبری داعیانه، اتحاد و همدلی، بصیرت و دشمن شناسی، حضور آگاهانه ملت اعم از شیعه و سنی در عرصه های مختلف دشمن را به زانو در آورده و نور اسلام ناب محمدی را در جهان تابانده است.

صفایی بوشهری در پایان ضمن ابلاغ سلام رهبر فرزانه انقلاب به مسلمانان شیعه و سنی شهرستان کنگان گفت: پیام رهبر فرزانه انقلاب همواره وحدت، بصیرت، هوشمندی، دشمن شناسی، شناخت ترفندهای دشمن و همدلی و بهره گیری از دانش و مجاهدت برای مبارزه با دشمن است.

امام جمعه اهل سنت کنگان در این آیین گفت: پیامبر مکرم اسلام بهترین الگوی امت اسلام است.

شیخ محمد جمالی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب به پشتوانه همین تفکر و سنت نبوی الگوی وحدت امت اسلام است.

وی اضافه کرد: به برکت حکومت دینی و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب شیعه و سنی در ایران بویژه استان بوشهر همدل و متحد و الگویی مناسب برای جهان اسلام هستند.

جمالی دربا تاکید بر حفظ وحدت گفت: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین امت اسلام است و ما باید هوشیار تر باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر