سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دمای هوای استان کاهش می یابد؛
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: سرمازدگی و یخ‌زدگی محصولات از جمله مشکلاتی است که ممکن است بر اثر وزش باد و کاهش دما برای کشاورزان به‌وجود آید...
کد خبر: ۸۷۸۲
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوای بوشهر به شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، نادر شفیع‌خدایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از کاهش دمای هوای استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: کاهش دمای استان بوشهر از اواخر هفته جاری آغاز می‌شود و این روند کاهشی تا هفته آینده ادامه دارد.

وی افزود: کاهش دما از روز پنجشنبه آغاز می‌شود که دما در نقاط مختلف استان بوشهر بین هفت تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد که روز شنبه هفته آینده شاهد بیشترین کاهش دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: از دیگر پدیده‌ها می توان افزایش سرعت وزش باد اشاره کرد که بر بروی خلیج فارس هم تاثیر گذاشته و باعث طوفانی‌شدن دریا می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مواج شدن دریا از روز پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه تا روز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه، لازم است که شناورها به ویژه‌ شناورهای کوچک و سبک از دریانوردی پرهیز کنند.

شفیع‌خدایی تصریح کرد: کشاورزان استان بوشهر نیز باید با توجه به کاهش دمای استان و همچنین وزش باد شدید، مراقب محصولات کشاورزی خود و کارهای پیشگیرانه را در این زمینه انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: سرمازدگی و یخ‌زدگی محصولات از جمله مشکلاتی است که ممکن است بر اثر وزش باد و کاهش دما برای کشاورزان به‌وجود آید.

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: بنا به گزارش اداره کل هواشناسی این استان توده هوای سرد مزارع و باغات استان بوشهر را از روز پنجشنبه تهدید می کند.

به گزارش فکرشهر، محمود موحد از کشاورزان استان خواست تا با انجام اقدمات پیشگیرانه شامل ایجاد پوشش، آبیاری مزارع و استفاده از وسایل گرم کننده در مزارع خسارت سرمازدگی را کاهش دهند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر