پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۸۴۰
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: سال گذشته با همکاری اداره کل امور مالیاتی، میزان ۱۳۰ میلیارد تومان در استان از طریق تهاتر مالیات وصول شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در جلسه ستاد درآمد استان بوشهر افزود: تهاتر بدهی مالیاتی، فرصتی ارزنده برای تبادل بدهی‌های مالیاتی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی ادامه داد: این مهم نشان می‌دهد که اگر در نظام اداری برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه استان بهره برد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: با اینکه شیوع کرونا در سال ۹۹ آسیب‌های قابل توجهی به اقتصاد و درآمد کسب و کارها وارد کرد اما سهمیه تعیین شده وصول مالیات برای استان محقق و این میزان نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

گراوند ادامه داد: در صورتی که ساختار میزان درآمد و پرداخت مالیات مکانیزه شود هیچ مودی حقیقی و حقوقی نمی‌تواند فرار مالیاتی داشته باشد.

وی ادامه داد: مالیات براساس درآمدها وصول می‌شود، بنابراین همه واحدها و بخش‌های صاحب درآمد موظف به پرداخت آن هستند و در این راستا لازم است برای بستن روزنه‌های فرار مالیاتی تلاش شود.

گراوند عدالت در پرداخت مالیات را ضروری دانست و عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های بوشهر در وصول مالیات، ۱۷ مجتمع پتروشیمی فعال در استان است که باید بر اساس قانون برای گرفتن مالیات از آنها اقدام شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: سال ۹۹ سالی دشوار در اختصاص اعتبار به بخش‌های گوناگون بود که استان بوشهر در این زمینه خوش درخشید.

استاندار بوشهر یادآور شد: در ۱۴ ماه گذشته ویروس کرونا صدمه‌های بسیاری به بازار کشور وارد کرد و بسیاری از کسب و کارهای خرد را تعطیل و به بیشتر مشاغل خسارت وارد کرد، بنابراین لازم است در وصول  مالیات، واحدهای آسیب دیده اقتصادی مورد توجه ویژه قرار گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر