چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: آمار دقیقی و برنامه راهبری قوی در بخش کشاورزی نداریم.به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، محمدرضا جهانسوز صبح امروز در نشستی با فرمانده سپاه امام رضا(ع)، مهندسان کشاورزی، مسئولان پایگاه‌های روستایی و کشاورزان مشمول طرح بسیج همگام با کشاورزی شهرستان دشتی که در نمازخانه سپاه دشتی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان دشتی با کم آبی روبروست و مسئله عمومی است که باید در این زمینه دقت بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۸۷۹۱
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: آمار دقیقی و برنامه راهبری قوی در بخش کشاورزی نداریم.
به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، محمدرضا جهانسوز صبح امروز در نشستی با فرمانده سپاه امام رضا(ع)، مهندسان کشاورزی، مسئولان پایگاه‌های روستایی و کشاورزان مشمول طرح بسیج همگام با کشاورزی شهرستان دشتی که در نمازخانه سپاه دشتی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان دشتی با کم آبی روبروست و مسئله عمومی است که باید در این زمینه دقت بیشتری صورت گیرد.

 رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیح مستضعفین افزود:  در تعریف بومی ما باید تاکید ویژه‌ای روی امنیت غذایی داشته باشیم چون از نظر سیاسی نمی‌توانیم وابسته باشیم زیرا با ابرقدرت‌ها مواجهیم و واردات سال گذشته ما به بیش از 10 میلیارد دلار معادل 37هزار میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به واردات گندم از دیگر کشورها یادآورشد: در برخی از سال‌ها تا میزان 5 تا 7 میلیون تن گندم وارد کرده‌ایم و متاسفانه در کشور ما غش کردن روی واردات مطرح است و بعضا ترجیح می‌دهند واردات صورت بگیرد.

جهانسوز خاطرنشان کرد: بعضی از مواقع مطرح می‌شود که ما در تولید برنج به خودکفایی رسیده‌ایم اما از طرفی واردات برنج بیش از نیاز کشور انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور تاکید کرد: باید کار فنی صورت گیرد به طور مثال اگر در این فصل اعلام کنیم که ما خودکفا هستیم و واردات دیگر صورت نمی‌گیرد قیمت برنج‌های موجود در انبار وارداتی به اوج می‌رسد و دود آن نیز در چشم مردم خواهد رفت.

جهانسوز با اشاره به امنیت غذایی از دیدگاه اسلام بیان داشت: مبانی امنیتی غذایی و مسائلی مثل حلیت غذا و دوری از ظلم در تولید غذا جزء مبانی اسلامی تولید غذاست و حتما باید در تعریف بومی به این مسئله هم توجه داشته باشیم.

جهانسوز گفت: در جنگ جهانی اول به علت خشکسالی دچار مشکل امنیت غذایی شدیم، انگلیس به بانک‌های خود دستور داد تا تمام پول‌های ایران را نگهدارد مثل این کاری که آمریکا از30 سال تاکنون انجام داده است و از آن طرف به کمپانی هند شرقی نیز دستور می‌دهند که پول تجار ایرانی را هم نگه دارند.

وی اضافه کرد: در جریان جنگ جهانی اول انگلیس تمام گندم‌ها را خریداری می‌کند و در ایران بر اثر خشکسالی  50 درصد از جمعیت 18 میلیون نفری از بین می‌روند، امروز با نگاه به ضرورت‌ها، مسئله کشاورزی باید در راس قرار گیرد و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر