جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۰۶۱
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: پایگاه‌های خونگیری شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان در شب‌های احیا از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۴ پذیرای اهداکنندگان هستند.

به گزارش فکرشهر، نرگس عبیدی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راهور، هیچ گونه محدودیتی برای حضور شهروندان و اهدای خون در این ساعت‌ها وجود ندارد و  اهداکنندگان خون مشمول جریمه محدودیت تردد شبانه ایام کرونا نمی‌شوند.

وی گفت: در زمان حاضر ذخایر خون بوشهر در وضعیت ناپایدار قرار دارد و با توجه با اینکه ۲۰ درصد خون‌های اهدایی مورد استفاده بیماران تالاسمی قرار می‌گیرد لازم است افراد داری شرایط اهدا، در شب‌های قدر نیازمندان را تنها نگذارند.

عبیدی اضافه کرد: در زمان حاضر علاوه بر ۵۰۰ بیمار تالاسمی و کم خونی داسی شکل در استان بوشهر، بیماران سرطانی در حال درمان، هموفیلی، زنان بارداری که در زمان زایمان نیاز به خون دارند و برای افرادی که دچار سانحه می‌شوند به طور مستمر نیاز به خون احساس می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر  با بیان اینکه میزان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون این استان در نیمه اول ماه رمضان کاهش یافته است، بیان کرد: از دارندگان همه گروهای خونی بویژه O منفی و AB منفی تقاضا می‌شود ضمن مراجعه و اهدای خون، نسبت به اطلاع‌رسانی این مهم به سایر همشهری‌ها نیز اقدام کنند.

عبیدی یادآور شد: خونگیری در روزهای ماه مبارک رمضان نیز از ساعت هشت تا ۱۳ در بوشهر انجام می‌شود.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر