جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۰۶۷
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: پلیس فتا در خصوص خریدوفروش رمزارز‌ها، ادعیه شب های قدر و هدیه روز معلم به کاربران فضای مجازی هشدار داد.

خرید و فروش رمز ارزها

به گزارش فکرشهر از پلیس، قبل از خرید و فروش رمزارز باید مجوز صرافی را بررسی کنید تا در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوید؛ همچنین به یاد داشته باشید با توجه به اینکه امکان سوءاستفاده کلاهبرداران از نام رمزارزهای داخلی وجود دارد می بایست برای هرگونه خرید یا فروش آن ها به صرافی‌های مجاز مراجعه واز کیف پول معتبر و امن استفاده کنید.

بدافزارهای مخرب و جاسوسی با عنوان دعاهای شب قدر

مجرمان سايبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف و به خصوص مناسبت‌های مذهبی به دنبال برانگيختن احساسات هموطنان و در نهايت سوءاستفاده از آنان هستند.

يکی از اقدامات مجرمانه اين افراد ارائه فايل‌ها و ادعيه‌ مذهبی برای دانلود است که گاهی برخی از آنها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی بوده و به محض دانلود به سيستم قربانی نفوذ می کنند.

هموطنان بايد نسبت به دريافت فايل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب اين‌گونه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها از دادن مجوز دسترسی های مشکوک خودداری کرده و از بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند.

 خریدهای اینترنتی روز معلم

با توجه به در پيش بودن روز معلم و ايجاد شور و شوق دانش آموزان و دانشجويان برا  برگزار كردن اين مراسم، بازار خريدهای اينترنتی و هديه هايی كه به اين منظور در سايت های فروشگاهی ارائه مي شود، بسيار داغ تر از قبل است.

سودجويان فضای مجازی نيز از اين فرصت سوءاستفاده كرده و اقدام به برپايی سايت های فروشگاهی می كنند كه يا بعد از دريافت پول، كالايی به خريدار ارائه نمي شود يا كالايی با كيفيتی بسيار پايين تر از كالای درخواستي به كاربر تحويل داده مي شود.

دانش آموزان و خانواده ها بايد دقت داشته باشند، در صورت خريد اينترنتی به مناسبت روز معلم، به اصالت سايت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الكترونيك اطمينان داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر