سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۷۰۹
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حضور پرشور و شعور مردم در عرصه انتخابات موجب عزت، اقتدار و صلابت هرچه بیشتر نظام اسلامی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در بوشهر افزود: نظام اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی است و براین اساس همه انتخابات‌ها بر مبنای قانون اساسی به دست مردم انجام و همه رئیسان جمهوری اسلامی را تاکنون مردم انتخاب کرده‌اند.

وی بیان کرد: انتخابات نعمتی است که انقلاب اسلامی ایران این‌چنین مردم را محور قرار داده اما مردم نیز باید فردی خدمتگزار را که شایستگی لازم داشته باشد، انتخاب کنند تا پس از انتخاب خود پشیمان نشوند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: براساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب رئیس جمهوری آینده باید دارای توان بالای مدیریتی، مدیر، مدبر و مسلط برامور، با ایمان، با تقوا و با اخلاق باشد.

وی تاکید کرد: عدالت خواهی، ضد فساد، ایستادگی در مقابل رانت خواری و مفدسان از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که باید مردم در انتخاب خود مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: رئیس جمهوری آینده باید دارای عملکرد انقلابی و جهادی و سابقه روشن و درخشانی در این عرصه و به توانمندی نیروهای داخلی و جوانان این آب و خاک ایمان داشته  باشد و بداند نگاه به خارج هیچ چیزی را برای مملکت به دنبال ندارد.

وی با تاکید براینکه انسان باید روی پای خود بایستد گفت: مملکت این همه انسان‌های دانشمند، فرهیخته و آگاه دارد که باید با اعتقاد به این قشر و استفاده از توان جوانان نسل جدید و تحصیل‌کرده برای داشتن ایرانی آباد و آزاد گام بردارد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: رئیس جمهوری باید فردی مردمی باشد زیرا همه مسئولان مملکت در هر رده باید مدیون مردم و خادم آنان باشند و به این کار افتخار کنند نه اینکه بعد از رای گیری مردم یک طرف و رئیس جمهور در سوی دیگری باشد.

وی یادآور شد: رئیس جمهوری منتخب باید امیدوار به آینده انقلاب، ولایت‌مدار و معتقد قلبی و عملی باشد و هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهد زیرا تنها در این صورت است که  باعث پیروزی می شود.

امام جمعه بوشهر گفت: مردم در انتخاب خود به این اصول توجه داشته باشند و با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای در روز ۲۸ خرداد برگ زرین دیگری برای این انقلاب به ثبت برسانند و دشمن را بار دیگر شکست دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدردان این مردم بی نظیر، شریف، خدوم و بی‌توقع باشند، ادامه داد:مساله اشتغال و مسکن به عنوان ۲ خواسته اساسی مردم مورد توجه مسئولان قرار گیرد و تسهیلات زندگی برای آنها ایجاد کنند.

صفایی بوشهری گفت: عملیات تروریستی آمریکایی و مخالفان اسلام در افغانستان و به خاک و خون کشیدن دختران مظلوم و عزیز افغانستانی و جنایت اسرائیل در تاریخ پر خیانت آنها به مردم فلسطین محکوم و از عملیات مبارزان فلسطینی حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: سکوت مجامع بین المللی حقوق بشری، حمایت آمریکا، هماهنگ بودن اسرائیل با استکبار جهانی و سکوت و عادی سازی سران مرتجع برخی کشورهای منطقه و عرب باعث شده مردم مظلوم فلسطین این‌چنین مورد تهاجم قرار گیرند و به خاک و خون کشیده شوند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند "تنها راه نجات، مبارزه و مجاهدت مبارزان فلسطین و حمایت مردم مسلمان از آزادی خواهان فلسطین است" و بزودی پیروزی آنان و شکست و نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی را خواهیم دید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر