چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۹۴۲
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از افزایش ظرفیت پهنای باند در استان خبر داد و گفت: ۹۳ درصد جاده‌های استان بوشهر دارای پوشش مناسب تلفن همراه هستند.

به گزارش فکرشهر، علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مدارس استان تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و ۵۵۷ مدرسه شهری و ۵۷۶ مدرسه روستایی هوشمندسازی شده است.

وی از اعطای ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۸ طرح کارآفرینی از محل منابع اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: از ۱۰۰ شرکت و تیم نوآور در بخش فناوری اطلاعات و در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش مجازی، طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل، انیمیشن حمایت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اتصال ۷۷ هزار خانوار روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات اضافه کرد: سال گذشته ۱۲۰ سایت روستایی به سرویس اینترنت پرسرعت ۳G یا ۴G ارتقا یافت.

ارتقای ۲۱۷ سایت

وی با اشاره به ارتقای ۲۱۷ سایت روستایی و شهری به نسل سوم و چهارم اینترنت همراه در سال قبل افزود: این سایت‌ها شامل ۱۳۵ سایت شهری و ۹۲ سایت در روستاها است.

سملیان با اشاره به نقش مهم ارائه اینترنت پرسرعت در روستاها در توسعه کارآفرینی، درآمدزایی و معرفی این روستاها در سطح کشور ادامه داد: مجموع خانوارهای روستایی متصل به شبکه ملی اطلاعات در استان به ۷۷ هزار خانوار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۵۸۳ روستا از ۶۲۶ روستای استان شامل ۹۳ درصد دارای پوشش ارتباطی صوتی هستند اضافه کرد: از ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۳۸۳ روستا دارای سرویس اینترنت پرسرعت نسل سوم یا چهارم و یا Adsl هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر به تقویت ظرفیت‌های پهنای باند استان اشاره و بیان کرد: ظرفیت ورودی شبکه انتقال استان در حال حاضر ۳.۲ ترابیت بر ثانیه است.

اجرای ۱۰۴ کیلومتر فیبر نوری

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۹۵ هزار مشترک پهن‌باند سیار در استان بوشهر ادامه داد: تعداد مشترکین پهنای باند ثابت در استان بوشهر ۱۴۵ هزار نفر است.

سملیان با بیان اینکه حجم استفاده از اینترنت در بالاترین مقدار در روزهای محدودیت‌های کرونایی به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است، گفت: ظرفیت مازاد موجود، بستر مناسبی برای توسعه اپراتورهای مخابراتی در استان است.

وی از اجرای ۱۰۴ کیلومتر فیبر نوری از محل طرح خدمات اجباری روستایی با همکاری شرکت مخابرات استان خبر داد و افزود: با توسعه این شبکه انتقال فیبرنوری روستایی در استان امکان ارائه سرویس‌های نسل سوم و چهارم اینترنت همراه برای ۱۴ سایت مهیا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر