پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۲۷۹
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: قانون تمدید گواهی تخصصی فنی و حرفه‌ای صنعتگران برای پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی چرخه‌ای زمانبر برای شاغلان این عرصه بود که وزارت میراث فرهنگی برای مانع زدایی از فعالیت فعالان این حوزه اصلاح کرده‌است.

به گزارش فکرشهر، لیلا رحیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: پیش از این در صورتی که تاریخ اعتبار گواهی نامه فنی و حرفه‌ای صنعتگران صنایع دستی به پایان رسیده بود، برای واریز حق بیمه و تمدید آن،  مجبور به شرکت در امتحان مجدد و تمدید گواهی خود بودند که با تلاش وزارت میراث فرهنگی این قانون اصلاح شد.

 وی با تاکید بر لزوم حمایت، پشتیبانی و مانع زدایی از عرصه‌های تولیدی که با استفاده از ظرفیت داخلی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: هر یک از صنعتگران استان بوشهر که اقدام به اخذ یکی از مجوزهای صنایع دستی می‌کند و در این حوزه شاغل می‌شود، عضوی از این خانواده می‌شود و معاونت صنایع دستی استان بوشهر برای بهبود کیفیت و توسعه و افزایش حجم تولیدات از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در این راستا می‌توان به اعطای تسهیلات با کارمزد پایین اشاره کرد که برای توسعه کارگاه‌های صنایع دستی پرداخت می‌شود.

رحیمی گفت: استقبال از این تسهیلات دراستان بوشهر همواره بسیار خوب بوده است و در صورت افزایش اعتبار تخصیص داده شده به این عرصه، تقاضا برای آن وجود دارد و شمار بیشتری از فعالان تولیدگر می‌توانند با دریافت آن اقدام به افزایش حجم تولید خود و اشتغال‌زایی بیشتر کنند.

رحیمی یادآور شد: در چهار سال گذشته ۱۰۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال تسهیلات صنایع دستی به صنعتگران این استان پرداخت شد و این تسهیلات با تسهیل راه‌اندازی کارگاه‌ها و اخذ پروانه انفرادی تولید صنایع دستی ۸۷۰ اشتغال مستقیم را به دنبال داشته است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و به روز ویژه شاغلان صنایع دستی از اقداماتی است که برای پشتیبانی از فعالان این حوزه برگزار می‌شود و بر اساس نیاز سنجی کارشناسی برای صنعتگران استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار کرد: تجربه نشان داده است که این دوره‌ها با بهبود طراحی و کیفیت محصولات تاثیر بسزایی در رونق فروش این محصولات در خارج از استان و نمایشگاه‌های سراسری داشته است.

رحیمی اضافه کرد: معرفی صنعتگران برای شرکت در نمایشگاه‌های سراسری و نمایش تولیدات با کیفیت آنها در گالری دائمی معاونت صنایع دستی بوشهر از دیگر حمایت‌هایی است که با هدف معرفی و افزایش فروش تولیدات صنایع دستی استان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رشته‌های احیا شده صنایع دستی از اقداماتی است که با تکیه بر ظرفیت بومی بوشهر باعث افزایش تولید، درآمدزایی و اشتغال‌آفرینی در این استان می‌شود و برگزاری دوره‌های آموزشی رشته تازه احیا شده گلیم گنخک در سال جاری پیش‌بینی شده‌است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بادآور شد: یکهزار و ۵۰۰ صنعتگر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در بوشهر فعال هستند و ۱۱ هنر صنعت خاص بومیان این استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر