سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۲۹۱
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۵۸۲ هزار و ۴۰۰ تن محصول گوجه فرنگی از سطح ۱۱هزار و ۲۰۰ هکتار در این استان تولید شده‌است.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان تولید نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲هزار تن کاهش نشان می‌دهد.

وی تغییرات اقلیمی و کمبود منابع آب را از جمله عوامل کاهش میزان تولید محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده از این میزان تولید ۲۴۳ هزار و ۶۸۹ تن محصول گوجه فرنگی از استان به خارج از جمله کشورهای آسیای میانه، روسیه و حوزه خلیج فارس به دلیل مرز دریایی و ترانزیت ارزان صادر شده‌است.

عمرانی گفت: کشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از اول مرداد ماه در استان بوشهر شروع و تا اوایل آبان انجام و برداشت نیز از ۱۵ آبان آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: کشت نشایی و آبیاری به صورت تحت فشار از جمله مزیت‌های محصول گوجه فرنگی تولیدی استان بوشهر است که این شیوه کشت روی کیفیت محصول و بهره‏‌وری تاثیر بالایی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: محصول گوجه فرنگی خارج از فصل تولیدی در استان بوشهر به دلیل عمده تولید در فصل زمستان نقشی مهم در تنظیم بازار کشور دارد و در بحث صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل مرز دریایی و ترانزیت ارزان ارزش بسیار بالایی دارد.

وی گفت: اکنون ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۱۰۰ هزار شغل غیرمستقیم در چرخه زنجیره محصول سبزی و صیفی در استان بوشهر محقق شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر