سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با نخستین روز از سفر کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر عملیات اجرایی سد دالکی با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و شماری از مسوولان محلی بر رودخانه ای با همین نام آغاز شد.به گزارش فکرشهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر روز سه شنبه در حاشیه این آیین اعلام کرد: با ساخت این سد بیش از دو میلیون اصله نخل از خطر کم آبی نجات می یابد.شاهپور رجایی افزود: تنظیم کنترل جریان رودخانه دالکی برای جلوگیری از هدررفت سیلاب ها و کاهش خسارت های ناشی از آن ، اشتغالزایی ، بهبود کشاورزی ؛ آبیاری 12 هزارو 750 هکتار از نخلستان ها و اراضی زراعی منطقه از حمله اهداف اجرای این سد است.
کد خبر: ۸۹۴۸
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: همزمان با نخستین روز از سفر کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر عملیات اجرایی سد دالکی با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و شماری از مسوولان محلی بر رودخانه ای با همین نام آغاز شد.
به گزارش فکرشهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر روز سه شنبه در حاشیه این آیین اعلام کرد: با ساخت این سد بیش از دو میلیون اصله نخل از خطر کم آبی نجات می یابد.

شاهپور رجایی افزود: تنظیم کنترل جریان رودخانه دالکی برای جلوگیری از هدررفت سیلاب ها و کاهش خسارت های ناشی از آن ، اشتغالزایی ، بهبود کشاورزی ؛ آبیاری 12 هزارو 750 هکتار از نخلستان ها و اراضی زراعی منطقه از حمله اهداف اجرای این سد است.

وی ادامه داد: با ساخت سد دالکی امکان تولید 24 مگاوات انرژی برقی آبی فراهم می شود.

رجایی اضافه کرد: سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی به طول تاج یکهزارو 176 متر و حجم مفید مخزن 148 میلیون متر مکعب با اعتبار سه هزارو 600 میلیارد ریال در پروسه زمانی چهار ساله ساخته خواهد شد.

حمید چیت چیان سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد دالکی گفت: با اجرایی شدن سدهای باغان و دشت پلنگ  تحولی بزرگ در زندگی و اقتصاد مردم استان بوشهر رخ خواهد داد.

به گزارش فکرشهر، وزیر نیرو افزود: منابع اعتباری سدهای باغان و دشت پلنگ با استفاده از فاینانس تامین خواهد شد.

وی گفت : باتوجه به اینکه آب در هر منطقه ای عامل توسعه است ساخت سد در استان بوشهر بدلیل محدودیت منابع آبی از اهمیت مضاعف تری برخوردار است.

وزیر نیرو گفت: احداث سد، استحصال آب و کنترل سیلاب ها برای استفاده از منابع آب و بالا بردن بازده آن بخصوص در مصارف کشاورزی بسیار ضروری است.

وی همچنین تغییر نظام های آبیاری و افزایش بازده آبیاری با مشارکت مردم را از جمله عوامل مهم و موثر مدیریت منابع و بهره برداری صحیح از آب دانست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آغاز رسمی عملیات سد دالکی اتفاق مبارکی برای مردم این شهرستان است که انتظار می رود در بحث تامین منابع مالی و تکمیل آن به سرنوشت سد رئیسعلی دلواری که طولانی شد مبتلا نشود.

حجت الااسلام سید مهدی موسوی نژاد افزود: باید با تسریع و تکمیل بموقع سد دالکی هم باعث رونق کشاورزی شد و هم وضعیت آب شرب منطقه ارم از این طریق حل شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی استانداری بوشهر نیز گفت: ما در بحث کمبود آب مشکلات عدیده ای داریم که اگر چاره اندیشی نشود بسیاری از ظرفیت های استان از بین خواهد رفت.

سید محمد حسن باستی افزود: در این منطقه نخل از قداست خاصی برخوردار است که کم آبی طی چند سال اخیر صدمات زیادی به آن وارد کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر