پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۵۲۲
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر گفت: بر پایه قانون تنها داور ملی و ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان است که برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این سه هزار نفر بر این فرآیند نظارت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خلیل رضایی روز چهارشنبه در در همایش استانی هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های ویژه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: این ناظران به عنوان نمایندگان هیات نظارت شورای نگهبان آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند و برای نظارت بر حسن اجرای قوانین و صیانت از رأی مردم به عنوان حق‌الناس آمادگی کامل دارند.

وی بیان کرد: نزدیک به ۸۵۰ شعبه ثابت و سیار رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری در استان بوشهر در نظر گرفته شده‌است که مسیر برخی از آنها مانند جزایر و یا مناطق عشایری به‌صورت دریایی و یا هوایی است.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: برای هر شعبه رأی بین سه تا پنج ناظر در نظر گرفته شده‌است که به‌صورت تخصصی کار نظارت را انجام می‌دهند.

رضایی گفت: اگر مردم در روزهای مانده به برگزاری انتخابات، تخلف‌های انتخاباتی دیدند می‌توانند به هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها و یا ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی که ۲ ماه است فعال شده‌است اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

دادستان بوشهر گفت: در زمان حاضر شعبه‌های ویژه رسیدگی به تخلف‌ها و جرائم انتخاباتی در تمام شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شده‌است تا در کوتاه‌ترین زمان به تمام پرونده‌های انتخاباتی رسیدگی شود.

علی حسن پور اضافه کرد: قانون برگزاری انتخابات همه چیز را در نظر گرفته و دادگستری و دادگاه‌ها بر اساس آن به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

وی پیشگیری از تخلف را مهم دانست و آموزش و فرهنگ‌سازی رفتار انتخاباتی برای نامزدها و هواداران آن را  خواستار شد.

دادستان بوشهر گفت: نامزدها و نمایندگان آنها، مجریان و ناظران و مردم و بویژه رسانه‌ها باید با رعایت اخلاق و قوانین انتخاباتی در برگزاری بدون تخلف انتخابات نقش ایفا کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر