پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۶۱۶
جمعه ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

فکرشهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تفکرات فمینیستی و امپریالیستی برخلاف آموزه‌های اسلام و قرآن ریشه انسان و جمعیت را هدف گرفته و تنها راه مقابله با این تفکر غلط، فرهنگ سازی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رجب رحمانی افزود: غربی‌ها فرهنگ‌های غلطی در حوزه جمعیت و فرزندآوری دارند که برخی از آن‌ها متاسفانه به کشورهای شرقی رسوخ پیدا کرده و در حال رشد و گسترش است.

وی با بیان اینکه معضل ازدواج سفید ساخته و پرداخته نظام غرب بوده و برای از بین بردن بنیان خانواده طراحی شده، تصریح کرد: استکبار جهانی آن قدر که به فکر محیط زیست بوده، اصلا به فکر جمعیت و انسان نیست و شعارهایی که در خصوص فرزند کمتر زندگی بهتر ارایه می‌کند همگی به بن بست رسیده و جهان را به معضل پیری جمعیت روبرو ساخته است.

رحمانی سپس به آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: قرآن کریم و اسلام برخلاف نظریات غربی به انسان توجهی ویژه‌ای دارد و رشد و تعالی یک انسان را درون خانواده می‌بیند تا جایی که اگر بخواهیم از زمان صدر اسلام برخورد پیامبر اکرم (ص) را بررسی کنیم، می بینیم که آن حضرت چه اندازه به دنبال ازدواج و خانواده بوده در حالی که عده‌ای در آن زمان به خاطر ترس از رزق و روزی، فرزندانشان به خصوص دختران را زنده به گور می‌کردند که اسلام جلوی این افکرات غلط ایستاد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به اقدامات مجلس در راستای فرزندآوری و رشد جمعیت اشاره و اظهار داشت: طرح جوانی جمعیت که با ۷۲ ماده در مجلس مصوب شده برروی محورهای مهمی از جمله رفع موانع ازدواج، تسهیلات مناسب برای مادران باردار، تحکیم بنیان خانواده، نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی - اسلامی، افزایش امید به زندگی، توانمندسازی جمعیت در سنین کار، مساله بازتولید جغرافیایی جمعیت، جلوگیری از مهاجرت و تقویت مولفه‌های هویت بخشی ایرانی - اسلامی و خانوادگی متمرکز شده است.

به گفته وی، از آنجایی که رییس جمهوری در راس امور اجرای این قانون قرار دارد، بنابراین لازم است این قانون آزمایشی به صورت مفصل اجرایی شود و دستگاه‌های اجرایی نیز به آن اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از نظر اسلام، ازدواج خود دارای خیر و برکت بوده اما متاسفانه طی سال‌های اخیر آن قدر که به موانع اقتصادی ازدواج اشاره شده، مسایل فرهنگی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی مغفول مانده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: بدون تردید آینده کشور و انقلاب برای جوانان است و امروز رسانه‌ها باید با تبلیغات منفی غرب در خصوص ازدواج و فرزندآوری مقابله کرده و اجازه ندهند که تفکرات غلط و باطل غرب در این حوزه و در بین جوانان شیوع پیدا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر