جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه وجم درمجلس شورای اسلامی گفت:مردم این شهرستان ها از توسعه نامتوازن در منطقه رنج می برند.به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام موسی احمدی چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رییس جمهوری افزود: هرچند مردم این شهرستان ها میزبان خوبی برای صنعت نفت و گاز هستند ولی از فواید این صنایع بهره ای نمی برند.وی بیان کرد: اجرایی نشدن مصوبه 50درصد اشتغال نیروهای بومی در تاسیسات صنعتی موجود در منطقه و بی توجهی شرکت ها به نیروهای بومی یکی ازدغدغه های مردم جنوب استان بوشهر است.
کد خبر: ۸۹۷۱
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه وجم درمجلس شورای اسلامی گفت:مردم این شهرستان ها از توسعه نامتوازن در منطقه رنج می برند.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام موسی احمدی چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رییس جمهوری افزود: هرچند مردم این شهرستان ها میزبان خوبی برای صنعت نفت و گاز هستند ولی از فواید این صنایع بهره ای نمی برند.

وی بیان کرد: اجرایی نشدن مصوبه 50درصد اشتغال نیروهای بومی در تاسیسات صنعتی موجود در منطقه و بی توجهی شرکت ها به نیروهای بومی یکی ازدغدغه های مردم جنوب استان بوشهر است.

احمدی اظهار کرد: آلایندگی منطقه عسلویه که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی برای مردم شده یکی از مشکلات است.

وی تکمیل جاده دیر- بوشهر، بیمارستان دیر، اسکله خورخان در بردخون، کمربندی کنگان و جاده جم به ریز را ضروری دانست.

احمدی ارتقای روستاهای بهارستان جم، بیدخون و چاه مبارک به شهر را خواستار شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریتی جهادی امیدواریم شاهد نگاه فرهنگی دولت در بحث ایثار و ایثاگری باشیم.

عبدالکریم جمیری افزود: اعتبارات دو درصد نفت باید برای مناطق نفت خیر یک امتیاز باشد نه اینکه جایگزین منابع ملی شود.

وی اظهار کرد: مصوبه 50درصد اشتغال نیروهای بومی رابرخی ها تا شعاع 150کیلومتر توسعه می دهند این درحالی است که این مصوبه شامل همه کشور نمی شود و اولویت باید جوانان استان بوشهر باشد.

جمیری بیان کرد: تعیین تکلیف مردم روستاهای هلیله و بندرگاه و تعیین تکلیف سند مالکیت مردم خارگ از توابع شهرستان بوشهر ضروری است.

وی گفت: با توجه به عمر 20 ساله پروژه فاضلاب در استان بوشهر امیدواریم دولت تدبیر و امید این پروژه را که باعث مشکلات زیست محیطی برای مردم شده سامان بخشد.

وی همچنین بر ضرورت ارتقای شهر چغادک به بخش نیز تاکید کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حضور حماسی مردم در آیین استقبال از کاروان تدبیر و امید بیانگر اعتماد آنان به سیاست های دولت است و اینکه به دنیا اعلام کردند مردم همراه دولت هستند.

حجت الاسلام محمد مهدی پورفاطمی افزود: با توجه به وجود نیروهای انسانی قوی در استان از دولت تدبیر و امید می خواهیم که از این منابع استان در وزارتخانه ها استفاده شود.

وی بیان کرد: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های استان بوشهر باید این استان به عنوان استانی ویژه تلقی و استاندار بوشهر نیز بتواند در هیات دولت حضور داشته باشد.

پورفاطمی گفت:دولت برای تسهیلات کشاورزی سه سال استمهال داده است ولی بودجه ای به بانک کشاورزی تخصیص نیافته و دولت در این زمینه باید اقدام کند.

وی با اشاره به وجود چهار اسکله صیادی در شهرستان های دشتی و تنگستان افزود: لایروبی و تغییر وضعیت این اسکله ها و بهبود راه های این دو شهرستان باید در مصوبات سفر هیات دولت به استان بوشهر دیده شود.

نماینده مردم دشتستان نیزگفت: استان بوشهر قبل از اینکه مشکل تخصیص اعتبار داشته باشد مشکل نگاه مدیریت کلان کشور را دارد.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد افزود: یکی از عوامل رشد نکردن استان بوشهر نبود اراده جدی، تبعیض و بی عدالتی است که این نگاه امروز در صندوق توسعه ملی به وضوح دیده می شود.

وی بیان کرد: صندوق توسعه ملی باید به مناطق محروم توجه کند ولی این نگاه در این صندوق وجود ندارد.

موسوی نژاد افزود: اولویت صنایع بزرگ موجود در استان در بخش اشتغال نیروهای خارج از استان است و این ظلم به مردم و جوانان استان بوشهر است.

وی گفت: هرچند اولویت دولت تکمیل طرح های نیمه تمام است ولی استان بوشهر طرح نیمه تمام ملی کم دارد و باید در تخصیص اعتبار به طرح ها تجدید نظر صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استفاده بهینه از ظرفیت و استعدادهای درخشان و همچنین توسعه زیرساخت ها و افزایش منابع مالی در حوزه های مختلف راهبرد اساسی برای پیشرفت و عبور از تنگناها در این استان است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت افزود: این استان با داشتن قابلیت های متنوع و توسعه ای متفاوت نقش تعیین کننده ای در توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی نگرش مدیریت جهادی و نگاه بین المللی برای توسعه زیرساخت ها را یادآورشد و اظهار کرد: بدون شک و با چنین رویکردی استان بوشهر به یکی از قطب های مهم اقتصادی در کشور و منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

آیت الله صفایی بوشهری بر لزوم اهتمام دولت، مسوولان و دستگاه های مختلف اجرایی بوشهر در تحقق اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این زمینه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: گفتمان دانش بنیان، دانایی محور، تکیه بر روی منابع انسانی کارآمد و متخصص ، شناسایی ظرفیت ها و برنامه ریزی منسجم از سایر راهکارهای مهم در توسعه همه جانبه این استان خواهد بود.

وی بیان کرد: استان بوشهر به لحاظ دارابودن ظرفیت های مهم اقتصادی در زمینه کشاورزی، شیلات، تولید منابع انرژی و پتروشیمی جزو قطب های مهم و پیشانی اقتصاد کشور ایران به شمار می رود.

امام جمعه بوشهر به سابقه درخشان و حضور بسیاری از بزرگان، علما و روحانیت مبارز بوشهر در صحنه های مختلف در دفاع از کیان و حریم دین و وطن اشاره کرد و افزود: این استان در حوزه فرهنگ و سیاست نیز سرآمد و الگویی تمام عیار در تاریخ پرشکوه ایران اسلامی محسوب می شود.

وی گفت:استان بوشهر با دارابودن بیش از 937 کیلومتر مرز دریایی در حوزه جغرافیایی خلیج فارس و منطقه خاورمیانه نقش ممتازی دارد که این مهم می تواند فضایی مطلوبی از تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق بیش از پیش تولید و افزایش صادرات غیرنفتی را در حوزه شیلات و کشاورزی برای کشور به ارمغان آورد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: مرز دریایی و توسعه بندرگاه بوشهر به عنوان یکی از ظرفیت ها و قابلیت های مهم توسعه ای و مهمترین منبع تولید ناخاص ملی و رونق اقتصادی در استان نیازمند توجه ویژه دولت برای افزایش منابع سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون استفاده مطلوبی از این ظرفیت مهم اقتصادی برای افزایش تولید ناخالص ملی نشده است، افزود: آمارها نشان داده که میزان بهره وری از این عرصه مهم دریایی در زمینه تولید ناخالص ملی حدود 2.7 درصد بوده است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت افزایش بهره وری از منابع و ظرفیت های موجود بویژه در حوزه آب ، کشاورزی و شیلات خواستار استفاده بیشتر از روش های نوین علمی و فناوری های نوین و ایجاد سرمایه در این عرصه شد.

 معاون برنامه ریزی رییس جمهوری گفت: رهاورد دوازدهمین سفرهیات دولت به استان بوشهر تصویب 11 پروژه عمرانی با اعتبار 603میلیاردتومان است.

محمد باقر نوبخت روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: این پروژه ها شامل چهار پروژه دربخش توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای با مبلغ 368 میلیارد تومان،سه پروژه دربخش تامین فضاهای آموزشی و کمک آموزشی به مبلغ 26.5میلیارد تومان است.

وی گفت : همچنین یک پروژه دربخش فرهنگ با 14.8 دهم میلیارد تومان،یک پروژه دربخش پژوهش و فناوری با 12.5میلیارد تومان و یک پروژه دربخش تربیت بدنی با 12میلیارد تومان به تصویب رسیده که باید در استان اجرایی شود.

نوبخت اظهار کرد: همچنین پروژه ای دربخش تاسیسات فاضلاب با بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار نیز برای استان بوشهر به تصویب رسیده که به این وسیله مشکل فاضلاب بوشهر حل می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا سال 95 پروژه های مصوب استان به بهره برداری برسد.

نوبخت افزود: همچنین ازاستاندار و نمایندگان پرتلاش مردم درمجلس شورای اسلامی خواهش می کنم که این مصوبات را باهم دنبال کنند چون مسوولیت تخصیص و پی گیری این اعتبارات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی واگذار شده و ما باید به صورت فصلی پی گیر روند اجرا و پیشرفت مصوبات باشیم.

وی بیان کرد: با اجرای به موقع مصوبات سفر دولت به استان بوشهر شاهد رشد و شکوفایی در این استان خواهیم بود.

نوبخت گفت: روند تصویب مصوبات و موافقت در خصوص اجرای طرحهای عمرانی در استان بوشهر نسبت به استان های دیگر متفاوت و توجه ویژه رییس جمهوری رابه دنبال داشته است.

سفرهیات دولت وکاروان تدبیر و امید به استان بوشهر روزهای سه شنبه بیست و سوم و چهارشنبه بیست و چهارم دی 1393 انجام شد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر