جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۹۸۱
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۰ اگر بخواهیم دستاوردهای دولت تدبیر و امید را در این حوزه در یک جمله تبیین کنیم این است که در این سال در مقایسه با سال ۱۳۹۲ آموزش و پرورش عادلانه، کیفی تر و توسعه کمی آن نیز بیشتر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز پنج‎شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید روزانه ۲۸ کلاس درس جدید به فضای آموزشی کشور افزوده شد اما این افزایش فضای فیزیکی بدین معنا نیست که در عدالت، کیفیت و دسترسی به حدکمال رسیدیم زیرا فاصله‌ها تا شرایط آرمانی خیلی زیاد است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش گام‌های رو به جلو و خوبی برداشته شد و از نظر پوشش و دسترسی شرایط بهتری ایجاد شده‌است و امیدواریم این نهال مبارک روز به روز توسعه بیشتری پیدا و جامعه از برکات آن بهره‏‌مند شود.

حاجی میرزایی یادآور شد: سال گذشته عجیب و غیرمنتظره بود زیرا نظام آموزشی ایران و دنیا در برابر بزرگ‎ترین چالش قرن مواجه شد که باید در یک وادی مبهم و ناشناخته قدم می‏‌گذاشت، با این حال آموزش فرزندان ایران زمین نباید تعطیل می‎‌شد زیرا این وفقه عوارض نگران کننده‌ای را به دنبال خود ایجاد می‌کرد که در چنین شرایطی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ تنوع واکنش آموزش و پرورش کشور به کرونا قابل تامل است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با این شرایط سخت پیش آمده در کمتر از یک هفته مدرسه تلویزیونی راه‌اندازی و توسعه پیدا کرد و در ادامه نیز شبکه شاد توانست آموزش لازم را به دانش‌آموزان منتقل کند.

وی اظهار کرد: با وجود جمعیت ۱۵.۵ میلیونی دانش‌آموزان با راه‌‎اندازی شبکه شاد مناسبات این جمعیت تنظیم و بین صف و ستاد هماهنگی لازم انجام شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در شبکه شاد با بسترسازی مناسبی که صورت گرفت از ورود سایر مسائل غیرآموزشی به شبکه شاد جلوگیری و محیط امنی برای دانش‌آموزان و خانواده‎‌های آنها ایجاد شد.

وی بیان کرد: بدون شک چنانچه قصد بود تا در شرایط متعارف شبکه شاد و کار با آن به معلمان آموزش داده شود با هزینه و زمان زیادی همراه می‌شد ولی در شیوع کرونا با آشکار شدن خلاقیت و نوآوری کار برای فعالیت بر بستر شاد فراهم شد.

حاجی میرزایی گفت: با همه فراز و نشیب‎‌ها و تلخی‌ها این سال پشت سرگذاشته شد و چیزهای زیادی به دنبال داشت که تعلیم و تربیت را برای ورود به قرن جدید و اقتضائات دنیای مدرن آماده تر کرد.

وی اظهار کرد: در برگزاری امتحانات ۱۲ پایه تحصیلی در ۲ پایه نهم و دوازدهم که در آینده دانش‌آموزان تاثیرگذار است با برگزاری امتحانات حضوری حساسیت لازم ایجاد شد تا امتحانات دچار مناقشه نباشد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در طول ۲ هفته‌ای که از امتحانات حضوری دانش‌آموزان می‌گذرد در بازدید از حوزه‌ها از قطعیت فراهم سازی شرایط لازم برای امتحانات دانش‌آموزان اطمینان حاصل شد تا از سلامت آنان به عنوان آینده‎‌سازان ایران زمین مراقبت لازم انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر