جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره اجرای استاندارد و کنترل کیفیت استان بوشهر گفت: عرضه پوره گوجه‌فرنگی برای مصارف خانگی غیرقانونی است و طرح فوری جمع‌آوری فرآورده‌های غیراستاندارد گوجه‌فرنگی از سطح بازار استان بوشهر اجرا می‌شود.به گزارش فکرشهر، فریده مواجی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: عرضه فرآورده‌هایی تحت عنوان پوره گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی رقیق برای مصارف خانگی غیرقانونی است.وی گفت: برخی از واحدهای تولیدی مبادرت به تولید رب گوجه‌فرنگی رقیق کرده و آن را تحت عنوان پوره گوجه‌فرنگی عرضه می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۶۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: رئیس اداره اجرای استاندارد و کنترل کیفیت استان بوشهر گفت: عرضه پوره گوجه‌فرنگی برای مصارف خانگی غیرقانونی است و طرح فوری جمع‌آوری فرآورده‌های غیراستاندارد گوجه‌فرنگی از سطح بازار استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فریده مواجی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: عرضه فرآورده‌هایی تحت عنوان پوره گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی رقیق برای مصارف خانگی غیرقانونی است.

وی گفت: برخی از واحدهای تولیدی مبادرت به تولید رب گوجه‌فرنگی رقیق کرده و آن را تحت عنوان پوره گوجه‌فرنگی عرضه می‌کنند.

رئیس اداره اجرای استاندارد و کنترل کیفیت استان بوشهر افزود: طبق تعریف مندرج در استاندارد پوره، این فرآورده از خرد شدن و الک کردن گوجه‌فرنگی و تغلیظ آن به دست می‌آید و دامنه کاربرد آن تنها برای مصارف صنعتی و به عنوان ماده اولیه مجاز است و در بسته‌بندی‌های زیر 50 کیلوگرم و فله‌ای غیرقانونی و مصرف آن برای خانوار غیرمجاز است.

مواجی  به دقت در مصرف رب گوجه‌فرنگی‌های رقیق اشاره کرد و اظهار داشت: در این فرآورده به علت بریکس پایین و فسادپذیری بالا پس از باز شدن، بسته‌بندی‌های مجاز باید تا وزن یک کیلوگرم از جنس شیشه و یا وزن 500 گرم در قوطی فلزی باشد و عرضه این فرآورده در بسته‌بندی‌های غیر از موارد مطرح شده نیز غیرقانونی است.

وی افزود: اداره کل استاندارد استان بوشهر طی اجرای طرحی فوری از 4 بهمن ماه امسال، اقدام به جمع‌آوری فرآورده‌های غیراستاندارد گوجه‌فرنگی از سطح بازار این استان بوشهر می‌کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر