چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اثر تاریخی ملی 'قلعه دختر' واقع در لاور ساحلی شهرستان دشتی در حال تخریب است و نیاز به بازسازی و نگهداری دارد.به گزارش فکرشهر، جمعی از شهروندان شهرستان دشتی خواستار توجه مسوولان محلی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به نگهداری و مرمت این اثر تاریخی و باستانی شدند. حسین مرتضوی یکی از اهالی دشتی گفت: به دلیل حفاظت نشدن این اثر مهم تاریخی و ملی عوامل مختلف موجب فرسایش و تخریب آن شده است.وی افزود: قلعه دختر نیازمند توجه جدی و فوری مسوولان محلی بخش کاکی و شهرستان دشتی است تا از نابودی کامل آن جلوگیری شود. 
کد خبر: ۹۰۷۶
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: اثر تاریخی ملی 'قلعه دختر' واقع در لاور ساحلی شهرستان دشتی در حال تخریب است و نیاز به بازسازی و نگهداری دارد.

به گزارش فکرشهر، جمعی از شهروندان شهرستان دشتی خواستار توجه مسوولان محلی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به نگهداری و مرمت این اثر تاریخی و باستانی شدند. 

حسین مرتضوی یکی از اهالی دشتی گفت: به دلیل حفاظت نشدن این اثر مهم تاریخی و ملی عوامل مختلف موجب فرسایش و تخریب آن شده است.

وی افزود: قلعه دختر نیازمند توجه جدی و فوری مسوولان محلی بخش کاکی و شهرستان دشتی است تا از نابودی کامل آن جلوگیری شود. 

شهروند دیگری نیز گفت: قلعه دختر به عنوان اثر باستانی می تواند در جذب گردشگر به این منطقه و درآمدزایی برای اهالی نقش داشته باشد. 

احمد علوی اضافه کرد: مسوولان محلی شامل دهیار لاور ساحلی و بخشدار کاکی باید شرایط این بنای تاریخی را به اطلاع مسوولان مربوطه برسانند تا برای مرمت آن چاره اندیشی شود. 

بخشدار کاکی در گفت و گو با ایرنا با تایید وضعیت نامناسب قلعه دختر لاور ساحلی شهرستان دشتی، گفت: این اثر تاریخی در نهم اردیبشهت سال 1382 به شماره 8397 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. 

اسدالله حاجیانی افزود: این قلعه شگفت انگیز از آثار تاریخی دوره ساسانیان بوده و با آن که یک اثر ملی محسوب می شود اما به دلیل بی توجهی در آستانه نابودی کامل است. 

وی اظهار کرد: اثر ارزشمند تاریخی قلعه دختر در ضلع شرقی جاده ساحلی بوشهر به دیر و مشرف به روستای لاور ساحلی در فاصله 82 کیلومتری خورموج و 110 کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است. 

حاجیانی اضافه کرد: بخشداری برای حفاظت از این اثر تاریخی به دهیاران محلی در لاور ساحلی و گلستان تاکید کرده است. 

بخشدار کاکی افزود: برای معرفی و مرمت و بازسازی این اثر ارزشمند تاریخی تاکنون اقدامی نشده است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر