چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۳۷۶
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸

فکرشهر: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این معاونت با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در زمینه آموزش صنایع دستی در روستاهای استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، لیلا رحیمی روز شنبه در این ارتباط افزود: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه و ترویج صنایع‌دستی بومی در روستاهای استان انجام می‌شود و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به‌عنوان همیار در این طرح حضور دارد.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار و متناسب با زیست بوم منطقه در میان زنان روستایی از هدف‌های مهم این تفاهم‌نامه است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: این تناسب به همراه وجود مواد اولیه مناسب و توانمندی زنان روستایی، به پیشبرد و تحقق این هدف کمک بسیاری می‌کند.

 رحیمی اظهار کرد: با توجه به تولید محور بودن کلاس‌های آموزشی، هنر آموزان پس از گذراندن این دوره‌ها می‌توانند با تولید محصول به بازار فروش متصل شوند.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان ۷۵ درصد از محصولات صنایع دستی بوشهر بانوان هستند، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی با هدف ایجاد اشتغال بویژه برای بانوان و زنان سرپرست خانوار درسال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

رحیمی عنوان کرد: این تفاهم نامه در روستای درودگاه دشتستان با دارا بودن نخلستان بسیار زیاد در رشته حصیربافی آغاز و در ۲ بخش پیشرفته و مقدماتی برگزار می‌شود.

از ۳۰ رشته صنایع دستی که در استان فعال است، ۱۱ رشته  خاص بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر