چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با تعطیلات نوروزی نمایشگاه مردم شناسی ،صنایع دستی و آثار تاریخی و فرهنگی بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی در کاکی گشایش یافت.به گزارش فکرشهر، شهردار کاکی گفت: در این نمایشگاه که با همکاری اهالی بومی منطقه برگزار شده اشیا و آثار قدیمی و صنایع دستی منطقه کاکی برای بازدید مسافرین نوروزی در معرض نمایش گذاشته شده است .غلامحسین نیامحمدی نیا افزود: مباحث مربوط به مردم شناسی در هر منطقه نمایانگر هویت و فرهنگ و پیشینه مردم آن دیار است وبخش کاکی یکی از مناطق با سابقه تاریخی و فرهنگی استان بوشهر است. 
کد خبر: ۹۱۵
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۴

فکرشهر: همزمان با تعطیلات نوروزی نمایشگاه مردم شناسی ،صنایع دستی و آثار تاریخی و فرهنگی بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی در کاکی گشایش یافت.

به گزارش فکرشهر، شهردار کاکی گفت: در این نمایشگاه که با همکاری اهالی بومی منطقه برگزار شده اشیا و آثار قدیمی و صنایع دستی منطقه کاکی برای بازدید مسافرین نوروزی در معرض نمایش گذاشته شده است .

غلامحسین نیامحمدی نیا افزود: مباحث مربوط به مردم شناسی در هر منطقه نمایانگر هویت و فرهنگ و پیشینه مردم آن دیار است وبخش کاکی یکی از مناطق با سابقه تاریخی و فرهنگی استان بوشهر است. 

وی تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه مردم شناسی و صنایع دستی بومی برای آشنایی مسافرین نوروزی ونسل جدید با امکانات و وسایل زندگی در قدیم و شناساندن آداب و رسوم مردم منطقه بسیار حائز اهمیت است.

محمدی نیا گفت: در نمایشگاه صنایع دستی ومردم شناسی کاکی علاوه بر صنایع دستی ،ادوات کشاورزی ووسایل روزمره زندگی درقدیم که دراین بخش مورد استفاده قرارمی گرفته نیز برای بازدید علاقه مندان و همچنین آشنا کردن نسل جوان با روش ساده زیستی و زندگی گذشتگان به نمایش گذاشته شده است . 

شهردارکاکی افزود: نمایشگاه صنایع دستی و مردم شناسی تا پایان تعطیلات نوروز صبح ها از ساعت 8 تا 12 و بعد ظهر ها از ساعت 17 الی 21 برای بازدید عموم دایر است.

محمدی نیا یادآورشد: شهر کاکی با داشتن بیش از 15 هزار نفر جمعیت و واقع شدن در مسیر آزاد راه بوشهر به کنگان و عسلویه و منطقه پارس جنوبی همه روزه میزبان تعداد زیادی از مسافرین و مهمانان نوروزی است.

وی اضافه کرد: امسال برای اسکان و پذیرایی از مهمانان نوروزی علاوه بر دو محل اسکان در میدان ورودی و خروجی شهر کاکی تعداد 9 مدرسه با 55 کلاس توسط آموزش و پرورش منطقه کاکی برای اسکان مهمانان تجهیز و آماده شده است .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر