سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۶۷۳
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال صادرات غیرنفتی این استان بدون احتساب میعانات گازی از لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب رشد ۷۵ درصدی و ۱۳ درصدی تجربه کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی روز چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزود: در مدت یاد شده صادرات غیرنفتی استان بدون احتساب میعانات گازی ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۷۸ میلیون دلار گزارش شده است.

وی بیان کرد: در این مدت  صاردات غیرنفتی استان با احتساب میعانات گازی ۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۹۲ میلیون دلار گزارش شده که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۱۳ و از نظر ارزشی ۷۷ درصد رشد داشته است.

حسینی ادامه داد: مهم‎ترین صادرات استان بوشهر در سه ماهه نخست امسال به ترتیب محصولات پتروشیمی، معدنی، کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی بوده است.

وی اظهارداشت: مقصد کالاهای صادراتی استان بوشهر امسال چین، امارات متحده عربی، پاکستان، هند، ترکیه، برزیل، آفریقای جنوبی، تایوان، قطر و افغانستان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: از بندر دیر نیز به عنوان یکی از بنادر مهم صادراتی استان بوشهر در سه ماهه  ۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۵ میلیون دلار به کشور قطر کالا صادر شده است  که عمده آن  محصولات کشاورزی بوده است.

وی  افزود: عملکرد گمرک بندر گناوه نیز رشد خوبی داشته است به نحوی که صادرات مصالح ساختمانی از این بندر از ۵۰ تن به چهارهزار تن افزایش پیدا کرده که عمده آن نیز صادرات شیشه به کشور کویت است.

حسینی ادامه داد: امید است با تداوم روند خوب محقق شده در صادرات سه ماهه و رفع تحریم‎ های ظالمانه، بندرهای استان به رونق بیش از پیش خود دست یابند.

وی اظهارکرد: افزایش نرخ ارز، ابلاغ بانک مرکزی در خصوص نحوه برگشت ارز صادراتی و همچنین جو ایجاد شده پیرامون مذاکره‌های برجامی در سه ماهه امسال باعث شده  تا فضای اقتصادی استان بوشهر نیز در این مدت شرایط مناسب‌تری را تجربه کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر