سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۷۱۸
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت:برای تقویت صادرات این استان بویژه در بخش کشاورزی اختصاص یارانه به هزینه حمل و نقل کالاها نیاز ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خورشید گزدرازی روز پنجشنبه در نشست بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزود: اکنون هزینه صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر به کشورهای اوراسیا برای هر کانتینر هفت هزار دلار است که این میزان از هزینه تمام شده کالا نیز بالاتر است.

وی اظهار داشت: استان فارس در بحث صنایع معدنی از یارانه حمل و نقل استفاده می‌کند که امیدواریم زمینه برخورداری استان بوشهر در بخش صادرات محصولات کشاورزی و آبزی ‎پروری فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر  گفت: بندر دیر در جنوب این استان به عنوان یک درگاه مهم برای صادرات استان‌های مختلف به کشور است.

سعید زرین‎ فر اظهار داشت: تغییرات ایجاد شده در زمینه بهبود روابط قطر و همسایگانش به این معنی نیست که آنها تمایلی به واردات از ایران نداشته باشند.

وی افزود: این وضعیت به خود صادرکنندگان داخلی مرتبط است که تا چه حد قابلیت دارند از لحاظ کمی و کیفی صادرات خود به قطر را بهبود دهند.

زرین فر ادامه داد: در ارتباط با صادرات از بندر دیر دستگاه ایکسری در ابزارهای نظارتی و کنترلی در راس قرار دارد که باید تا تامین آن همچنان با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: یک راهکار در این زمینه تامین اعتبار آن به صورت مشارکتی بین دستگاه‌ها است که باید آن را مورد بررسی قرار دهند.

زرین فر اظهار داشت: در موضوع کنترل اقلام صادراتی نیز امکان استفاده مستمر از سگ‌‏های موادیاب وجود ندارد که با این وضعیت باید به صورت رندومی از ظرفیت یاد شده بهره‌‏گیری شود.

وی گفت: در موضوع فیبرنوری نیز از طریق مخابرات پیگیری شود تا زیرساخت‌های صادارتی بندر دیر برای صادرات به قطر تقویت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر