سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: جشنواره رباتیک دانشگاه‌های پیام نور کشور اسفندماه امسال در استان خوزستان برگزار می‌شود.به گزارش فکرشهر، کریم نجفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه فرهنگ یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت‌های دانشگاه پیام نور است و در این زمینه قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرامین مقام معظم رهبری تکلیف همه ما را مشخص می‌کند.
کد خبر: ۹۱۷۲
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: جشنواره رباتیک دانشگاه‌های پیام نور کشور اسفندماه امسال در استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، کریم نجفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه فرهنگ یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت‌های دانشگاه پیام نور است و در این زمینه قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرامین مقام معظم رهبری تکلیف همه ما را مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: ماموریت دانشگاه پیام نور این است که بتواند در حوزه فرهنگ، جامعه را پیش ببرد، دانشگاهی که وابسته باشد نمی‌تواند کشور را به سر منزل مقصود برساند بلکه دانشگاهی می‌تواند سرنوشت کشور را به دست بگیرد و جامعه را تغییر دهد که وابستگی به شرق و غرب نداشته باشد و اسلام به عنوان یک دین جهانی راه‌های ارزشمندی برای رسیدن به افق‌های بالای دانش قرار داده است.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: علم و دانش برای ما سرمایه عظیم است و دانشگاهی که در کنار علم و دانش، تزکیه، اخلاق و تربیت را هم در دستور کار داشته باشد، می‌تواند کشور را به جلو ببرد.

نجفی با اشاره به اینکه شهید مطهری می‌گوید علم و تقوا دو بال مهمی است که در کنار هم بودن آن جامعه را به ساحل نجات می‌رساند، گفت: گرچه یکی از رویکردهای کشور، شکوفایی اقتصاد است اما این مهم بدون فرهنگ امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور نیز در سال جاری با رویکرد توجه به مسائل فرهنگی، برنامه‌های مختلفی را برای اساتید و دانشجویان اجرا کرد، چراکه دانشجو و استاد دو رکن مهم دانشگاه هستند و باید کنار هم ساخته شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، 140 هزار دانشجو در کشور داشتیم اما بعد از انقلاب این رقم به 4 میلیون نفر رسیده و دانشگاه پیام نور نیز با 4 هزار عضو هیئت علمی و یک میلیون دانشجو، یک ظرفیت بزرگ علمی برای کشور است که با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم کشور را به افق‌های بالایی برسانیم.

نجفی با بیان اینکه جایگاه جهاد مستمر علمی در دانشگاه‌هاست، گفت: فعالیت و تحرکات اساتید در تعلیم و تربیت و ایجاد زمینه‌های رشد دانشجویان برای رسیدن به قله‌های پیشرفت مهم و تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: در کل کشور 500 واحد دانشگاهی پیام نور داریم و با توجه به مقتضیات هر استان برنامه‌های مختلف فرهنگی تدارک می‌بینیم به طور مثال در آذربایجان‌غربی که 45 درصد جمعیت آن را اهل تسنن تشکیل می‌دهند، همایشی با موضوع تقریب مذاهب و وحدت اسلامی برگزار کردیم.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: بیست و نهمین جشنواره قرآنی را به صورت ملی در اصفهان برگزار کردیم که وزارت بهداشت، علوم، دانشگاه علمی کاربردی و بسیج اساتید نیز با ما همکاری کردند.

نجفی افزود: تلاش داریم با برگزاری برنامه‌های قرآنی، انس با قرآن را در دانشگاه‌ها به صورت مستمر دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های ما برگزاری جشنواره نانو تکنولوژی بود که با هدف ارائه اقتدار و توانمندی دانشجویان برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: همچنین برپایی جشنواره حرکت در تهران، جشنواره نشریات دانشجویی با 2 هزار نشریه و تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور در سطح کشور بوده است.

نجفی اضافه کرد: اسفندماه امسال نیز جشنواره رباتیک دانشگاه‌های پیام نور کشور را در استان خوزستان برگزار خواهیم کرد و هدف ما این است تا اقتدار علمی دانشجویان را نشان دهیم و ثبت اختراع دانشجویان را به شبکه‌های صنعت، تجارت هر استان متصل کنیم تا شکوفایی اقتصادی برای جامعه ایجاد کند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق حرفه‌ای در بوشهر یک فرصت خود برای اساتید بود که با همکاری بسیج اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به نوشته فارس، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور بوشهر تلاش‌های خوبی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی دارد به ویژه اینکه استان بوشهر از شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی خوبی در سطح کشور برخوردار است.

نجفی گفت: دیدار با امام جمعه و حضور در تجمع اعتراض آمیز علیه هتک حرمت به ساحت پیامبر(ص) از دیگر برنامه‌های اساتید سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در بوشهر بود.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه پیام نور از وجود رئیسی پرتوان و با دانش بهره می‌برد، دکتر سرلک تحصیلکرده رشته مدیریت بوده که با توان و تخصص لازم به تمام بخش‌های دانشگاه توجه دارد و با مدیریت ایشان، توسعه زبان فارسی در عرصه بین‌المللی و توجه به مفاخر در عرصه بین‌المللی در دستور کار است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر