پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر در استان بوشهر گفت: زمین خواری توسط افراد سودجو در این شهرستان رو به افزایش است و نیازبه فعالیت و تقویت بیشتر کمیته صیانت از اموال عمومی است.به گزارش فکرشهر، 'حمزه اعتماد' روز شنبه در جلسه شورای اداری و آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان دیر افزود: برخی اوقات مشاهده می شود که ضعف کارشناسی در پرونده های زمین خواری باعث نارضایتی مردم شده که نیاز است نظارت جدی تری روی کارشناسان صورت گیرد.
کد خبر: ۹۱۸۹
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر در استان بوشهر گفت: زمین خواری توسط افراد سودجو در این شهرستان رو به افزایش است و نیازبه فعالیت و تقویت بیشتر کمیته صیانت از اموال عمومی است.

به گزارش فکرشهر، 'حمزه اعتماد' روز شنبه در جلسه شورای اداری و آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان دیر افزود: برخی اوقات مشاهده می شود که ضعف کارشناسی در پرونده های زمین خواری باعث نارضایتی مردم شده که نیاز است نظارت جدی تری روی کارشناسان صورت گیرد.

وی اظهارکرد: کمبود نیروی انسانی، نبود بازپرس در دادگستری شهرستان و راه اندازی دادگاه در بخش بردخون از خواسته های مردم است که مسوولان قضایی استان باید در دستور کار خود قراردهند.

معاون قضایی دادگستری کل استان بوشهر هم گفت : دادگستری به تنهایی نمی تواند انتظارات مردم را برطرف کند و نیاز است همه دستگاه ها و نهادها نیز درکاهش و پیشگیری از جرائم و فساد بویژه زمین خواری با دستگاه قضا همکاری و مشارکت کنند.

محمد جعفر مقدس افزود: دستگاه قضا عزم خود را به مبارزه با فساد، ناامنی و زمین خواری جزم کرده و عملکرد دادگستری استان این عزم را نشان می دهد. 

وی لازمه امنیت در جامعه را مبارزه با ظلم دانست و گفت: قاضی بدون دلیل و مدرک حکم صادرنمی کند و امکانات لازم و فضای مناسب و نیروی لازم طلب می کند تا به پرونده های قضایی با سرعت رسیدگی و حکم صادر شود.

معاون قضایی دادگستری کل استان بوشهربیان داشت: یکی از ویژگی قاضی باید این باشد که بداند مافوق او خدا و بعد قانون است و الا مسیر قضاوت دیگری خواهد شد و قاضی باید صحت و سقم پرونده اتهامی را بررسی کند زیرا او تنها جوابگوی اعمال خود در قیامت است.

وی با مهم دانستن نظارت بر کار کارشناسی پرونده های قضایی افزود: کار کارشناسی پرونده های دادگستری یکی از مشکلات است و مسوولان قضایی استان از آن رنج می برند و متاسفانه گاهی از اوقات خلاف سوگند خورده شده مشاهده می شود که نیاز است برای حل این مشکل چاره اندیشی شود تا نظرهای سلیقه ای و غیرسلیقه ای در کار کارشناسی ها کم رنگ و برچیده شود.

مقدس در رابطه بابحث مبارزه با موادمخدر هم گفت: مواد مخدر معضلی شده که قصد دشمن بوده و اکنون دچار جامعه ماشده و جوانان را هدف خود قرارداده است که دادگستری تاکنون برخوردی شدیدی با سوداگران مرگ داشته است و نیاز به امور مالی بیشتری است تا ساماندهی صورت گیرد.

وی رییس جدید دادگستری شهرستان دیر را فردی اهل تعامل و با برنامه دانست و تاکید کرد: سعید باغبانی رییس جدید دادگستری شهرستان اهل کار، سلامت نفس، با اخلاق،مدیر بابرنامه و اهل تعامل و تفاهم است و همه مدیران دستگاههای اجرای ایشان را یاری دهند تا اهداف مهم دادگستری که همان اجرای عدالت، ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است، محقق شود.

امام جمعه موقت دیر هم گفت: اهمیت دستگاه قضایی برای همه روشن است و اگر به درستی از محصول این دستگاه قضایی استفاده شود امنیت و آرامش جامعه که میوه این شجره طیبه است لمس خواهدشد.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی افزود: کاهش پرونده ها،عدم نقص احکام، نظارت مستمر برقضاوت ها و کار کارشناسی ها،بالابردن علم و آگاهی قضات و برخورد قاطع با متخلفین انتظارات مردم از دستگاه قضایی است.

به نوشته ی ایرنا، در این جلسه سعید باغبانی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان دیر معرفی و از زحمات موسی ایماندار رییس قبلی قدردانی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر