چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۹۱۸
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از ارائه خدمات حقوقی رایگان برای مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: ۴۰ وکیل نیکوکار در این زمینه همکاری و مشارکت دارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد رضا میری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۲۰ میز خدمت حقوقی در ادارات کمیته امداد در سطح استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی از ارائه خدمات حقوقی رایگان ۴۰ وکیل نیکوکار بوشهری به مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و افزود: این خدمات در قالب تنظیم لایحه، دفاعیه، پیگیری پرونده‌های قضائی، ارائه آموزش‌های حقوقی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت کانون وکلا و مشاوران حقوقی، بسیج حقوقدانان و مشاوران به‌منظور ارائه خدمات حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت از رویکردها و اقدامات مهم این نهاد است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد خدمات حقوقی مختلفی را به مددجویان تحت حمایت در بخش‌های قرارداد، مشاوره، اظهارنامه حقوقی، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعی و شرکت در جلسات دادرسی در سطح استان ارائه داده است.

میری با اشاره به ارائه ۱۰۰ خدمت حقوقی، مشاوره و آموزش به جامعه هدف در سال قبل ادامه داد: دعاوی همچون اجرت‌المثل، مهریه، نفقه و سهم‌الارث مددجویان پیگیری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: بسیاری از این پرونده‌ها به ویژه در زمینه سهم‌الارث، پس از رسیدگی و صدور حکم به نفع مددجویان و احقاق حقوق آنان، انجامیده است.

وی خاطر نشان کرد: مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت حق‌الوکاله یا حق‌المشاوره وکیل یا پرداخت هزینه اجرای قرار کارشناسی معاف هستند و مددجویان می‌توانند در صورت نیاز به مشاوره حقوقی هر هفته به اداره حقوقی این نهاد و همچنین دفاتر کمیته امداد در سطح استان در قالب میز خدمت مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر