سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۰۹۳
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

فکرشهر: مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: فرصت چهار ساله شوراهای اسلامی برای بیان و نمایش دعواها، اختلافات و تلف کردن وقت مردم نیست بلکه منتخبان مردم باید برای مدیریت شهری و روستایی کارآمد برنامه ریزی و در انتخاب شهرداران دقت کنند.

به گزارش فکرشهر، حمید بردستانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: امروز تنها تمرکز بر فعالیت‌های عمرانی در شهرها و روستاها پاسخگوی انتظارات جامعه امروزی نیست و انتظار عمومی مردم از مدیریت شهری و روستایی فراتر از انجام وظایف ذاتی آنها است.

وی با بیان اینکه توجه به این واقعیت در اولویت‌های جدی شوراها و برنامه ریزی کاری چهار ساله آنها ضروری است، افزود: امروز بسیاری از زیرساخت‌ها متناسب با مزیت‌های نسبی و رقابتی هر شهر و روستا آماده شده و شوراها، شهرداری و دهیاری‌ها باید در همکاری با بخش خصوصی بر برنامه‌های درآمد زا و رونق بخش در همه زمینه‌ها تمرکز کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی به پشتوانه قانون شهرداری و دهیاری‌ها وظایف گسترده و متنوعی دارد و این ابزار قدرتمند قانون ضمن فراهم کردن اختیارات بسیار، مسئولیت این نهاد را نیز گسترده کرده است و انتظارات جامعه از آن را در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی بالا برده است.

بردستانی گفت: قلمرو تاثیرگذاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مدیریت شهری و روستایی بستگی کامل به توانایی خود آنها در بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی متناسب با شاخص‌های خاص هر منطقه دارد و شوراها نیز به عنوان ناظرین این دو نهاد در شهرها و روستاها نقش پر رنگی در برنامه ریزی، تعیین خط و مشی و راهبردهای توسعه‌ای به عهده دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراها در دوره چهار ساله پنجم مثبت ارزیابی می‌شود، افزود:  امروز آثار تلاش این نهادهای مردم پایه در کوچکترین تا بزرگترین روستاها و شهرها مشخص و هویدا است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر اعلام کرد: در این راستا، عملکرد دفتر امور شهری و شوراها استانداری بوشهر در زمینه آموزش، شوراها و فعالیت‌های مرتبط آن در سه مرحله در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ از سوی وزارت کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

بردستانی یادآور شد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های عمران شهری، سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی، سیما و منظر شهری، پسماند و مدیریت بحران در قالب طرح‌های قابل اعتنا نشان دهنده کارنامه مطلوب مدیریت شهری و روستایی استان بوشهر است.

وی با اشاره به نقش مهم راهبردهای حمایتی استانداری بوشهر و پشتیبانی و برنامه ریزی معاونت عمرانی آن پیشبرد اهداف مجموعه مدیریت شهری و روستایی، اظهار کرد: اکنون که در آستانه شروع فعالیت دوره ششم شوراهای اسلامی با حضور شهرداران جدید قرار داریم، امیدواریم شوراها و شهرداران با برنامه ریزی متناسب با شاخص‌های مرتبط با هر منطقه بتوانند یک دوره چهارساله موفق را رقم بزنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر