جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۳۲۶
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست سال جاری سه هزار و ۱۹۵ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اسکندر پاسالار اعلام کرد: نسبت ولادت در شهرها و مناطق روستایی استان بوشهر به میزان ۳۴۵ است که نشان می‌دهد به ازای ثبت هر واقعه ولادت در مناطق روستایی تعداد ۳۴۵ ولادت در شهرهای این استان به ثبت رسیده است، بنابراین ۷۸ درصد ولادت‌های استان بوشهر در این بازه زمانی مربوط به نوزادان ساکن شهرها است.

وی افزود: امسال بیشترین واقعه ولادت فصل بهار در این استان  در شهرستان بوشهر با ۲۸.۵ و کمترین میزان آن در شهرستان دیلم با ۳.۳ به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده امسال در این استان ۲۹ سال و ۷ ماه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

پاسالار با بیان اینکه این شاخص در مدت مشابه سال گذشته در استان بوشهر ۲۹.۸ گفت: امسال بالاترین میانگین سنی مادران مربوط به شهرستان جم با ۳۰.۲ و پایین‌ترین آن مربوط به عسلویه با میانگین سنی ۲۹ سال است و بیشترین میزان ولادت ثبت شده به میزان ۴۲.۷ درصد در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین رخ داده است.

وی ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سه ماه نخست امسال ۱۰۶.۴ بوده است که نشان می‌دهد به ازای ولادت هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ نوزاد پسر در استان متولد شده‌اند که این شاخص در سال گذشته ۱۰۴.۳ بوده است.

پاسالار با بیان اینکه در سه ماه نخست ۱۴۰۰، ۴۷ واقعه دوقلوزایی و یک واقعه سه قلو زایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است، عنوان کرد: پرتکرارترین نام‌ها در میان نوزادان متولد شده در این مدت  برای نوزادان پسر به ترتیب محمد، حسین، علی، امیر علی و امیر حسین و در میان نوزادان دختر فاطمه، زهرا، زینب، آوا و حلما است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: حدود ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر در پنجره جمعیت طلایی یعنی سنین ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند که نشان می‌دهد بوشهر به لحاظ جمعیتی استانی جوان است.

وی اظهار کرد: نقش محوری جمعیت و مولفه‌های مرتبط با آن در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ ملی و منطقه‌ای انکار ناپذیر است و شناخت علمی و صحیح واقعیت‌های جمعیتی جامعه کمک شایانی به توسعه پایدار می کند.

پاسلار یادآور شد: در زمان حاضر کل جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۲۶۶ نفر است که ۷۱.۵ درصد از آن معادل ۸۶۲ هزار و ۹۹ نفر شهر نشین هستند و ۲۸.۵ درصد معادل ۳۴۳ هزار و ۱۶۷ نفر در روستاها زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین ۵۳ درصد از جمعیت استان بوشهر را زنان و ۴۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر  گفت: در ۲ ماه نخست سال جاری ۳۷۶ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است که بیشترین آن در میان مردان با میانگین سنی ۲۷ و زنان با میانگین سنی ۱۹ سال بوده اسیت و در ۷۸.۶ درصد موارد مردان بزرگتر از زنان بوده اند.

 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر