جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: یکی از صاحبان چای و قهوه خانه های سنتی درساحل این شهر در حرکتی داوطلبانه و در راستای سلامت جامعه اقدام به شکستن قلیان های محیط کاری خود کرد.به گزارش فکرشهر، حسن عطارزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این حرکت که در راستای مبارزه با عرضه و استعمال دخانیات در اماکن عمومی بوده و باماموران این شبکه نیز همکاری خوبی داشته قابل توجه و شایسته قدردانی است.
کد خبر: ۹۲۴۴
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: یکی از صاحبان چای و قهوه خانه های سنتی درساحل این شهر در حرکتی داوطلبانه و در راستای سلامت جامعه اقدام به شکستن قلیان های محیط کاری خود کرد.

به گزارش فکرشهر، حسن عطارزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این حرکت که در راستای مبارزه با عرضه و استعمال دخانیات در اماکن عمومی بوده و باماموران این شبکه نیز همکاری خوبی داشته قابل توجه و شایسته قدردانی است.

وی افزود: اکبر اسماعیلی مالک این قهوه خانه این حرکت خودرا همکاری با مسوولان این شبکه در جهت سلامت جامعه و الگوگیری سایر کسبه در عرضه نکردن قلیان اعلام کرد.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: بر اساس ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات ،عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است.

وی بیان کرد: به اذعان کارشناسان مصرف دخانیات به صورت یک عادت درجوامع و گروههای سنی مختلف در آمده و استعمال آن یکی از بزرگترین مشکلات بهداشتی قابل پیشگیری در جوامع مختلف است.

عطارزاده افزود: مصرف دخانیات از جمله سیگار و قلیان احتمال انواع سرطانها ازجمله ریه ،لب و دهان ، حنجره ، پانکراس و مثانه را افزایش داده و حدود 80 درصد سرطانهای ریه در رابطه با مصرف طولانی مدت سیگار و قلیان است.

وی گفت: یکی از باورهای غلط در بین مصرف کنندگان مواد دخانی کم ضرر بودن قلیان نسبت به سیگار و سایر مواد دخانی است در حالی که تحقیقات نشان می دهد که قلیان نه تنها خطر کمتری ندارد بلکه استعمال یک نوبت قلیان 45 دقیقه ای برابر با استعمال 70 نخ سیگار است.

عطارزاده خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها و فعالیت های مستمر وزارت بهداشت و درمان کشور در جهت مبارزه با این پدیده زیان آور در سطح جامعه، کاهش گرایش به انواع مواد دخانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر