پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر ستاد مقابله باکرونا در استان بوشهر گفت: سه هفته پیش با یک ابتلای انفجاری کرونا مواجه شدیم و در 15 ماه گذشته بی سابقه بود که پس از سه هفته تعدادی از مراجعه کنندگان با درگیری ریه بستری شدند و هم اکنون نزدیک 500 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند...
کد خبر: ۹۲۷۱۷
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: دبیر ستاد مقابله باکرونا در استان بوشهر گفت: سه هفته پیش با یک ابتلای انفجاری کرونا مواجه شدیم و در 15 ماه گذشته بی سابقه بود که پس از سه هفته تعدادی از مراجعه کنندگان با درگیری ریه بستری شدند و هم اکنون نزدیک 500 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری بیان داشت: اسفند 1399 واکسیناسیون کادر درمان را شروع کردیم و تا کنون هیچ فوتی در بین کادر درمان نداشته ایم که نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون برکاهش مرگ و میرها دارد.

کشمیری افزود: پس از آن واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال و بالای 70 ساله ها را انجام دادیم و هم اکنون واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در حال انجام است .

وی اضافه کرد:علت اینکه همچنان شاهد جان باختن هم استانی ها از کرونا هستیم این است که در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 60 سال تازه شروع شده و مدت زیادی ازآن نگذشته که تاثیر داشته باشد اما تاثیر آن را در کاهش مرگ و میر سالمندان بالای 70 سال دیده ایم .

دبیر ستاد مقابله باکرونا ادامه داد: به عنوان مثلب در شهرستان دشتستان 84 درصد سالمندان بالای 80 سال واکسینه شده اند و میزان مرگ و میر دراین رده سنی که پارسال یک همه گیری بزرگ در این شهرستان داشتیم کاهش چشمگیر داشته است اما هم اکنون شماری از مرگ و میرها در رده سنی کمتر از 50 سال است که هنوز واکسن نزده اند.

کشمیری بیان داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته هفته آینده در استان های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان ،هرمزگان ،خوزستان و بوشهر واکسیناسیون افراد بالای 50 سال با ورود محموله جدید واکسن شروع خواهد شد.البته فراخوان از طریق پیامک صورت می گیرد و مراجعه بدون دریافت پیامک منجر به تزریق واکسن نمی شود.

وی تصریح کرد: از هفته آینده ثبت نام افراد زیر 50 سال را برای تزریق واکسن شروع می کنیم ، سرعت واکسیناسیون را هم افزایش می دهیم به گونه ای که هم اکنون 4 هزار و 500 نفر در روز واکسینه می شوند که این رقم را به 6 هزار نفر در روز افزایش می دهیم .

دبیر ستاد مقابله باکرونا گفت: براساس ابلاغ وزیر بهداشت واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در جزیره خارگ ، شیف و جزیره های شمالی و جنوبی در شهرستان گناوه نیز از اهداف دیگر است که شروع خواهد شد.

کشمیری افزود:پس از واکسیناسیون 50 ساله ها ،بیماران دیابتی که کمتر از 50 سال دارند واکسیته می شوند و به این ترتیب واکسیناسیون بیماران خاص تکمیل می شود وسپس واکسیناسیون معلمان ،رانندگان ،کارکنان بانک ها ، اساتید دانشگاه و دانشجویان انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: سه هفته پیش با یک ابتلای انفجاری کرونا مواجه شدیم و در 15 ماه گذشته بی سابقه بود که پس از سه هفته تعدادی از مراجعه کنندگان با درگیری ریه بستری شدند و هم اکنون نزدیک 500 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

کشمیری اظهار داشت: هم اکنون روند پذیرش و درمان روان است و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا دارو ، درمان ، اکسیژن و کادر درمان برای همه فراهم باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر