جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
به میزبانی پارس جنوبی برگزار شد؛
فکرشهر: نشست مشترک هم اندیشی وزارت خانه های نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی منطقه ویژه پارس و با هدف تکمیل پردیس فرهنگی عسلویه برگزار شد...
کد خبر: ۹۲۸۸
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: نشست مشترک هم اندیشی وزارت خانه های نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی منطقه ویژه پارس و با هدف تکمیل پردیس فرهنگی عسلویه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس‏، مهندس یوسفی در این نشست با اشاره به دغدغه فرهنگی وزارت نفت و سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از این وزارت خانه در پایتخت انرژی کشور گفت: از آنجایی که تمدن صنعتی در سواحل استان بوشهر در حال شکل گیری است و این تمدن به عنوان نماد تلاش و سازندگی صنعت نفت در ایران اسلامی می تواند برگی درخشان از توسعه صنعتی و اقتصادی کشور محسوب گردد به همین منظور توجه به حوزه فرهنگ همواره مورد تاکید وزیر محترم نفت بوده است و در منطقه ویژه پارس نیز کمک به توسعه فرهنگی متوازن با توسعه صنعتی در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه هم اکنون طرح مطالعات اجتماعی منطقه ویژه پارس در حال بررسی و تدوین می باشد تصریح کرد: از آنجایی که تقویت فرهنگی می تواند از توسعه ناهمگون در این منطقه عظیم صنعتی جلوگیری کند لذا عزم مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه پارس در کمک به توسعه فرهنگی جزم است.

پردیس فرهنگی هنری 29

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این نشست با اشاره به دستور و تاکید وزیر نفت در اجرای پردیس فرهنگی و هنری عسلویه گفت: تکمیل و راه اندازی این مجموعه فرهنگی و هنری می تواند موجب رشد فرهنگی ساکنان محیط پیرامونی و کارکنان صنعت نفت را فراهم سازد.

اکبر نعمت الهی تصریح کرد: این مجموعه به عنوان یک بسته کامل زیرساخت فرهنگی و هنری می تواند ارائه دهنده خدمات متعدد فرهنگی و هنری باشد که این امر بسترساز موقعیت ها و کشف خلاقیت های فرهنگی و هنری در این منطقه خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست از راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عسلویه خبرداد.

دکتر کاراندیش با اعلام این خبر افزود: با اقدامات صورت گرفته و بررسی جوانب امر بزودی این اداره به عنوان متولی فرهنگی شهرستان عسلویه در این شهرستان مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: از اینکه امروز مشاهده می کنیم در این گوشه از ایران اسلامی با این حجم فعالیت های اقتصادی و صنعتی متولیان و مسئولین امر دغدغه فرهنگی دارند بسیار خوشحال و مفتخر شده ایم.

پردیس فرهنگی هنری 38

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت زیرساخت های فرهنگی کشور خاطرنشان ساخت: متاسفانه در کشور با مشکلات متعدد فضاهای فرهنگی و هنری مواجه هستیم به طوری که هم اکنون 15 درصد سرانه نیاز فرهنگی در کشور شکل گرفته و برای رفع باقی نیازها باید اقدامات اساسی و بنیادی شکل گیرد.

کاراندیش با اشاره به پردیس فرهنگی و هنری عسلویه افزود: این پردیس در زمینی به مساحت 1800مترمربع در سه طبقه اصلی و 2 طبقه فرعی و دارای کلاس های آموزشی ، کتابخانه ، سالن آمفی تئاتر 500 نفره هم اکنون دارای 18درصد پیشرفت می باشد که با همراهی و مشارکت وزارت نفت این پروژه به سرانجام خواهد رسید  و با بهره برداری نهایی از این پروژه شاهد رشد و اعتلای فرهنگی منطقه خواهیم بود.

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز جنوب ، معاون فرماندار عسلویه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند.

پردیس فرهنگی هنری 24

پردیس فرهنگی هنری 33

پردیس فرهنگی هنری 31

پردیس فرهنگی هنری 37

پردیس فرهنگی هنری 30

پردیس فرهنگی هنری 19

پردیس فرهنگی هنری 9

پردیس فرهنگی هنری 10

پردیس فرهنگی هنری 2

پردیس فرهنگی هنری 16

پردیس فرهنگی هنری 21

پردیس فرهنگی هنری 17

پردیس فرهنگی هنری 18

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر