جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۸۹۱
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۷

فکرشهر: مسئول منطقه حفاظت شده حله گفت: با افزایش آورد آب رودخانه حله ناشی از بارندگی های دیروز در این استان، تالاب حله این شهرستان آبگیری شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نجف جمشیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در روز گذشته بارش‌های خوبی در حوزه آبریز تالاب حله صورت گرفت که از نتایج آن ورود آب به زیست بوم‌های این منطقه است.

وی بیان کرد: تنش آبی سال قبل باعث افزایش نگرانی در منطقه شده بود که این بارش ها باعث کم شدن نگرانی‌ها از وضعیت زیستی منطقه شد.

جمشیدی ادامه داد: امیدواریم تالاب حله تا ابتدای سال بارشی آینده مشکلات کمتری داشته باشد و دوباره سرزندگی مستمر خود را باز یابد.

وی یادآور شد: با لایروبی بستر رودخانه حله و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها امیدواری‏‌ها به احیا تالاب حله به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

منطقه حفاظت شده حله به وسعت ۴۴ هزار و ۷۸۳ هکتار، در ساحل خلیج فارس و به فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر قرار دارد.

گیاهان تالابی شامل نخل مرداب، نی بزواش، پیازین و لوئی و گیاهان خشکی زی مانند گیاهان گز و کهوردر این منطقه دیده می‌شوند.

پستانداران این منطقه گرگ، شغال، روباه معمولی، خرگوش و گربه وحشی، پرندگان آن درنا، فلامینگو، اگرت، اردک مرمری، اردک سفید، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی و انواع بازهای شکاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر