چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات ماهی سی باس برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.به گزارش فکرشهر، حسن بازیار امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار است که در کشور صادرات این گونه ماهی انجام می‌شود، گفت: تقریبا حدود یکسال است که گونه ماهی سی باس در یک سیستم مدار بسته در مرکز پرورش ماهی راموز تنگستان در حال پرورش بوده است.
کد خبر: ۹۲۹۶
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات ماهی سی باس برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر، حسن بازیار امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار است که در کشور صادرات این گونه ماهی انجام می‌شود، گفت: تقریبا حدود یکسال است که گونه ماهی سی باس در یک سیستم مدار بسته در مرکز پرورش ماهی راموز تنگستان در حال پرورش بوده است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: با توجه به پرورش موفق این گونه ماهی در استان و برداشت آن و صدور تائیدیه بهداشتی برای نخستین‌بار در کشور ماهی سی باس از استان بوشهر به خارج کشور و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد و امیدواریم با مشارکت بیشتر بخش خصوصی و نظارت‌های بهداشتی مستمر مجموعه دامپزشکی شاهد پیشرفت هر چه بیشتر در این زمینه باشیم.

بازیار در خصوص میزان صادرات آبزیان تاکنون نیز گفت: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه تکثیر، ‌پرورش،‌ صید آبزیان و انجام اقدامات بهداشتی – قرنطینه‌ای کارشناسان دامپزشکی در طول دوره تکثیر و پرورش و همچنین نظارت‌های لازم بر عملکرد کارگاه‌های فرآوری آبزیان و صدور گواهی‌های لازم برای صادرات محصولات آبزی از ابتدای سال تاکنون صادرات بیش از 11 هزار تن انواع محصولات آبزی به خارج از کشور انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر