جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۴۲۸
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به واکسیناسیون ۴۵ ساله‌ها در استان گفت: روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد تقی ایرانی صبح چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در کشور و استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری بیماران کرونایی در پیک پنجم بیماری خاطرنشان کرد: عامل شیوع بیماری کرونا و انتقال آن ساده‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است افزود: موج پنجم بیماری کرونا خطرناک‌تر بوده و در حال اوج گرفتن است و هر روز شاهد ثبت فوتی‌های جدید هستیم.

وی با اشاره به نیازهای بیمارستان‌های استان بوشهر به کادر درمان، پرستار و نیروی خدمات اضافه کرد: تأمین کادر درمانی، پرستاری و خدماتی مورد نیاز مراکز درمانی استان بوشهر ضروری است.

استفاده از پزشکان بخش خصوصی

ایرانی ادامه داد: در این شرایط خاصی و استثنایی باید همه پزشکان در بخش‌های خصوصی به یاری بیماران بشتابند و با حضور در بیمارستان‌ها رسالت و مسئولیت اجتماعی خود را در برابر مردم آسیب‌دیده نشان دهند.

وی با قدردانی از مدافعان سلامت استان بوشهر تأکید کرد: همه پزشکان در بخش‌های خصوصی و مطب‌ها برای اعزام به بیمارستان‌ها مورد توجه قرار بگیرند تا از این وضعیت و شرایط بحرانی عبور کنیم.

ایرانی با تأکید بر همکاری سازمان نظام پزشکی استان بوشهر برای جبران کمبود کادر درمانی بیمارستان‌های استان تصریح کرد: همه پزشکان در همه عرصه‌ها باید یاری‌رسانی و با مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها همکاری کنند.

معاون استاندار بوشهر از افزایش ظرفیت کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تمام تخت‌های بیمارستان‌ها در بخش کرونایی فعال است و با تأمین نیروهای مورد نیاز دیگر تخت‌های بستری برای رسیدگی به بیماران کرونایی فعال می‌شود.

پذیرش همه بیماران کرونایی

وی پذیرش همه بیماران کرونایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بیماران کرونایی سرپایی به کلینیک‌ها، درمانگاه و مراکز بهداشتی در سراسر استان اعزام می‌شوند و بیمارستان‌ها فقط برای بستری اینگونه بیماران اختصاص می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تسریع واکسیناسیون در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر واکسن کرونا بر اساس اعلام گروه سنی دریافت می‌کنند و این در حالی است که تزریق واکسن به گروه سنی بالای ۴۵ سال آغاز شده است.

ایرانی با تأکید بر آماده‌باش راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به روند صعودی بیماران کرونایی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی باید آمادگی کامل وجود داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر