جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۶۵۷
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به خستگی و فرسایش جسمی و روحی مدافعان سلامت، پزشکان بخش خصوصی براساس قسمی که یاد کرده اند به یاری مجموعه کادر درمان فعال در بخش دولتی این استان بشتابند.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر این استان زیرساخت لازم را برای افزایش تخت بستری در اختیار دارد اما با مشکل کمبود شدید نیرو روبرو است.

وی بیان کرد: بستری ۷۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر و اضافه شدن روزانه ۲۰۰ بیمار به این آمار و ابتلای روزانه بیش از ۶۵۰ نفر در این دوره از شیوع و پاندمی در این استان بی سابقه بوده و موجب خستگی بیش از حد کادر درمان شده است.

ایرانی اضافه کرد: در صورت بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و متوقف نکردن کارخانه تولید بیمار و از آن طرف فراهم نکردن زیرساخت‌های لازم در استان بوشهر برای خدمات رسانی به بیماران، احتمال افزایش مرگ و میر و بروز فاجعه دور از انتظار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به سرعت انتشار ویروس و درگیری بیشتر مردم با بیماری انتظار می‌رود پزشکان بخش خصوصی، بسیج جامعه پزشکی، کارکنان بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان و کلینیک‌های بخش خصوصی مردم و مدافعان سلامت را یاری کنند.

وی همچنین بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی انگاری از سوی مردم تاکید کرد.

براساس نقشه بندی کرونایی، ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۰ درصد نیز در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در استان بوشهر تا کنون ۶۵هزارو ۷۳۴ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۴۲۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر