سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۹۴۶
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: چرخ و فلک شهر بوشهر که از آن به عنوان بزرگ‌ترین چرخ و فلک کشور یاد می‌شود بالاخره به راه افتاد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، چرخ و فلک بزرگ بوشهر همان طور که چند روز پیش شهردار این شهر وعده داده بود، سرانجام دیشب (سه‌شنبه ۱۲ مرداد) در بوستان ساحلی شُغاب، برای اولین بار به راه افتاد که البته به گفته حسین صالحیان، بعد از یک دوره ۴۰ روزه و بارگذاری‌‎های متعدد، ۲۰ مهر به افتتاح نهایی خواهد رسید.
 
شهردار بوشهر در مراسمی که برای راه‌اندازی چرخ و فلک برگزار شد، بیان کرد: این چرخ و فلک به ارتفاع ۷۲ متر و با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر، بزرگ‌‏ترین در ایران است.
 
وی افزود: واقع شدن چرخ و فلک در ساحل خلیج فارس چشم اندازی بسیار زیبا برای استفاده کنندگان ایجاد می‌کند و استفاده از آن  به یکی از تفریحات بوشهری‏‌ها و حتی ایرانی‏‌ها تبدیل خواهد شد.
 
ساخت چرخ و فلک بوشهر به دست متخصصان داخلی
 
صالحیان با اشاره به اینکه این طرح را متخصصان داخلی اجرا کرده‌اند، عنوان کرد: ۸۰ درصد اعتبار آن را شهرداری و بقیه را سرمایه‌گذار تامین کرده است.
 
سرمایه‌گذار طرح چرخ و فلک بوشهر هم که معتقد است این بزرگ‎ترین چرخ و فلک ساخته شده در آسیا و کشور تا به امروز است، گفت: در صورت استفاده خانوادگی هر کابین ظرفیت ۸ نفر و در صورت استفاده مجردی هر کابین ظرفیت پذیرش ۶ نفر دارد.
 
محمدمراد سلگی، وزن سازه این چرخ و فلک را ۶۴۰ تن اعلام کرد و افزود: ۷۵ هزار پیچ و مهره روی آن بسته شده و با هدف استانداردسازی آن ۱۸ جلسه کارگاهی و ۵۰ جلسه ستادی برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: این چرخ و فلک تاکنون نیز بیش از ۵۰ دور چرخانده شده و مشکلی درباره ایمنی آن وجود ندارد، اما با این حال باید با طی دوره‎‌های استانداردسازی، گواهی‏نامه‌های لازم را برای استفاده شهروندان دریافت کند.
 
سرمایه‌گذار طرح چرخ و فلک بوشهر عنوان کرد: برای این طرح ۱۶هزار ساعت روز کار انجام شده است و شاید اگر در تهران بود به دلیل شرایط آب و هوایی، در نهایت ۸ هزار روز کار صرف ساخت آن می‏‌شد.
 
سلگی با اشاره به اینکه این سازه می‌تواند به عنوان نمادی برای بوشهر مطرح شود، بیان کرد: پیش بینی شده است، مردم بتوانند ۵۰ سال از آن استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر