پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اهمیت ورزش در جامعه و به خصوص در بین بانوان بر هیچکس پوشیده نیست. ورزش بانوان همواره میدانی برای خودنمایی و امتیازگیری مسئولان ورزشی استان و کشور بوده و هست، اما متاسفانه در عمل کمترین توجه و حمایت ها از ورزش بانوان صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۴۰۵
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: اهمیت ورزش در جامعه و به خصوص در بین بانوان بر هیچکس پوشیده نیست. ورزش بانوان همواره میدانی برای خودنمایی و امتیازگیری مسئولان ورزشی استان و کشور بوده و هست، اما متاسفانه در عمل کمترین توجه و حمایت ها از ورزش بانوان صورت می گیرد.

تیم فوتبال بانوان دلوارکشتی بوشهر که در سال های اخیر نتایج درخشانی در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور بدست آورده، این روزها بیش از پیش از سوی مسئولان فراموش شده است. دختران بااستعداد، توانمند و پرتلاشی که در خزان فوتبال بوشهر جوانه زده اند و بی توجه به تمام کمبودها و بی مهری ها، راه خود را پیش گرفته اند و در مسیر موفقیت به جلو می روند.

باید توجه داشت که علی رغم این که این تیم از سوی شرکت دلوارکشتی حمایت می شود اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود و همچنین هزینه های بالای شرکت در مسابقات لیگ برتر، شرکت دلوارکشتی به تنهایی قادر به پرداخت هزینه های این تیم و ایجاد شرایطی درخور و شایسته ی شان بازیکنان و کادر فنی این تیم نیست و بنابراین وظیفه ی اخلاقی تمام مسئولان استان بوشهر است که به یاری این تیم بشتابند.

باید این نکته را مدنظر داشت که باتوجه به هنجارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه ی ما، شرایط ورزش بانوان نسبت به آقایان بسیار متفاوت است و باید برای فعالیت بانوان در عرصه ی ورزش حساسیت های بیشتری به خرج داد و شرایط مناسب تر و مساعدتری نسبت به آقایان برای آنان فراهم نمود.

تیم فوتبال بانوان دلوارکشتی برای بازی هفته ی قبل خود مقابل نماینده ی سیرجان در این شهر، متاسفانه مجبور به عزیمت با اتوبوس عمومی به سیرجان شده اند. آن هم در وضعیتی که ابتدا از بوشهر به شیراز و از آن جا به کرمان و از کرمان به سیرجان رفته اند. حال از مسئولان محترم ورزشی و غیرورزشی استان بوشهر این سوال را دارم که آیا در شان دختران و مردم بوشهر است که تیم فوتبال بانوان آن با اتوبوس عمومی و با توقف در چندین شهر و ایستگاه برای بازی خارج از خانه ی خود عزیمت نمایند؟ اگر خدای ناکرده اتفاقی برای هرکدام از این بانوان محترم که همگی آنان خواهران ما هستند می افتاد چه کسی باید پاسخگو می بود؟ آیا مسئولان محترم به دلیل کوتاهی خود در این رابطه، می توانستند آسوده سر بر بالین گذارند؟ آیا استان بوشهر با این همه منابع و صنایع عظیم گازی نمی تواند برای دختران این سرزمین شرایط مناسب و ایمنی برای سفر به شهری دیگر را فراهم نماید؟ در استانی که از نظر درآمد، خود به تنهایی می تواند یک کشور را اداره کند باید وضعیت جوانان و ورزش آن اینچنین باشد؟ این همه مسئولان بر روی ورزش بانوان مانور می دهند، پس چرا در عمل کسی کاری انجام نمی دهد؟

اگر ورزش بانوان برایتان مهم است پس شرایط مناسب برای فعالیت بانوان ورزشکار را فراهم نمایید و اگر از نظر شما بانوان جایگاهی در ورزش ندارند،
واضح و صریح نظر خود را اعلام نمایید تا ورزش بانوان تعطیل شده و این همه سختی و مشقت بر بانوان ورزشکار تحمیل نگردد.

مردم بوشهر از دیرباز به نجابت و کم توقعی معروف بوده اند و همین نجابت و توقع کم باعث شده هیچگاه حق مردم بوشهر به آنان داده نشود. اهمیت دادن به امور جوانان و فراهم نمودن محیطی مناسب و شایسته برای فعالیت جوانان و ورزشکاران بااستعداد بوشهری ابتدایی ترین حق جوانان بوشهر است که متاسفانه تاکنون محقق نگردیده است.

ورزش بوشهر چیز زیادی از مسئولان نمی خواهد، همین که مسئولان محترم حقوق به حقه ی ورزش بوشهر را نادیده نگیرند کافی ست.

در پایان از تمامی مسئولان محترم استان بوشهر تقاضا دارم به کمبودها و کاستی های ورزش بانوان توجه بیشتری نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر