جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۱۲۵
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از افزایش موارد ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها برای بستری بیماران کرونایی استان بوشهر بکارگیری شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سعید کشمیری ظهر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای استان بوشهر اظهار داشت: موارد بستری در سراسر استان افزایش زیادی داشته است و کل شهرستان‌ها در حال افزودن تخت‌های جدید به بخش‌های ویژه کرونایی هستند.

وی با اشاره به موج سهمگین پیک پنجم کرونا در استان بوشهر و افزایش مستمر تعداد بستری‌ها خاطرنشان کرد: استان بوشهر در پیک پنجم کرونا یکی از پنج استانی بوده که روند بستری بیماران در آن سریع‌تر از بقیه استان‌های دیگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اضافه کرد: تعداد موارد مثبت کرونا در استان بوشهر طی ۱۰ روز گذشته معادل کل دوره بیماری تا کنون بوده است.

وی با اشاره به اینکه رکورد ابتلاء و مرگ در پیک پنجم در این استان شکسته شده است افزود: در موج پنجم شهرستان دیلم بیش‌ترین و تندترین میزان روند ابتلاء و بستری را در استان بوشهر دارد و بیمارستان ۴۵ تختی این شهرستان ۸۵ بیمار دارد.

کشمیری با اشاره به خدمات رسانی بیمارستان‌های بوشهر به بیماران کرونایی ادامه داد: در بیمارستان شهید گنجی برازجان تمام تخت‌ها پر بوده که به دلیل کمبود فضا یک حسینیه را به عنوان مکان برای بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: چندین بیمارستان در شهرستان بوشهر در حال خدمت رسانی به مردم شریف استان هستند که در بیمارستان شهدای هسته‌ای و شهدای خلیج فارس قریب به ۲۵۰ بیمار بستری بوده که کامل در اختیار بیماران کرونایی استان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اضافه شدن ۱۰ اکسیژن ساز به مجموعه بیمارستان‌های استان طی یک سال گذشته گفت: هشت تا از این دستگاه‌ها فعال بوده و دو دستگاه به زودی نصب خواهد شد و در این شرایط نیاز به دو دستگاه دیگر در استان داریم.

وی به انتظار تعداد زیادی از بیماران برای بستری شدن در بیمارستان اظهار داشت: در این راستا تمهیداتی ازجمله ترخیص زود هنگام بیماران اتخاذ شده و راهکار دیگر هم راه‌اندازی درمانگاه سرپایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر