پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۵۰۶۰
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزیر پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرونده مفتوح در دادسرای ویژه کارکنان دولت دارد گفت که اهالی فرهنگ و رسانه نسبت به حضور اسماعیلی در وزارت فرهنگ گارد گرفته‌اند که باید دلیل آن را بدانیم.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سید علی یزدی‌خواه در جلسه علنی نوبت عصر امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مخالفت بنده با آقای اسماعیلی مربوط به مسائل فردی و شخصی نیست .

وی توضیح داد:‌ در قانون بودجه بخشی با عنوان خارج از شمول وجود دارد که به رئیس دستگاه اختیار داده تا از محل بودجه خارج از شمول استفاده کند بدین شکل که او با یک امضاء و بدون هیچ ترتیبات قانونی می‌تواند مبلغی را به نهادی بدهد.

یزدی‌خواه اضافه کرد: آقای اسماعیلی معاون سیاسی - امنیتی استانداری اصفهان بود که بودجه خارج از شمول بنا بر گفته برخی تا چند صد میلیون تومان در اختیارش وجود داشت با این حال در آن زمان انضباط مالی در استانداری اصفهان مشاهده نمی‌شد شاید او در بین معاونان و استانداران یکی از مدیرانی بود که بیشترین اعمال ماده ۹۱ را داشت.

وی ادامه داد: میزان بودجه استانداری اصفهان محدود بوده حال که قرار است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با دارای ۸۵ درصد بودجه خارج از شمول در اختیار بگیرد تکلیف چه می‌شود؟ چون هیچ ترتیبات قانونی هم وجود ندارد. او می‌تواند با یک یادداشت مبلغی را به نهاد فرهنگی و موسسه‌ای در قالب کمک بدهد و نمی‌توان بر آن هم نظارت کرد. در زمان حضور ایشان در استانداری چند پرونده باز شد که در بسیاری از موارد پرونده آقای اسماعیلی مخدومه و او تبرئه شد جز یکی دو پرونده که در دادسرای ویژه کارکنان دولت مفتوح است اما همه اینها نشان می‌دهد که انضباط مالی در زمان حضور ایشان در استانداری حاکم نبوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون ایشان برای وزارتخانه‌ای معرفی شده که ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه وزارت فرهنگ است و ۸۵ درصد آن خارج از شمول می‌باشد. ایشان چه‌طور می‌خواهند نسبت به این بودجه رفتار کنند و ما چه طور می‌خواهیم بر آن نظارت کنیم؟

وی اضافه کرد: با معرفی اسماعیلی در وزارت ارشاد مجامع صنفی، اهالی فرهنگ و هنر علیه او موضع‌گیری کردند که ناظر به صحبت‌های آقای اسماعیلی است که مبنی بر این‌که با حضورش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه موسیقی و سینما را جمع کرده و محدود می‌کند. اهالی سینما و هنر که همه ضد انقلاب نیستند؛ خیلی از آنها متعهد هستند پس چرا همه گارد گرفته‌اند؟ این شامل کانون‌های قرآنی، مجامع مربوط به شعرا و نویسندگان می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر