سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۵۰۱
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس آمارها در سال تحصیلی گذشته (۱۳۹۹-۱۴۰۰)، ۱۲هزار و ۵۰۰ دانش آموز فاقد تبلت در این استان شناسایی شدند که با کمک برخی بانک‌ها، سازمان منطقه ویژه پارس و صنایع وابسته و مرکز آمار ایران هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه تبلت تهیه و به آنان تحویل شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیمراد کرمی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر  با اشاره به کمک بانک‌های ملی و سپه در زمینه تهیه تبلت برای دانش آموزان این استان در سال گذشته افزود: پنج هزار دستگاه تبلت دیگر برای دانش آموزان نیازمند این استان برای سال تحصیلی جاری نیاز است که باید تامین شود.

وی جمعیت دانش آموزی استان بوشهر را در سال تحصیلی جاری ۲۳۳ هزار دانش آموز اعلام کرد و گفت: این دانش آموزان در بیش از ۱۰هزار کلاس درس در قالب ۲ هزار مدرسه ساماندهی می‌شوند.

کرمی ادامه داد: هرچند با به روز کردن و تقویت توانمندی‌ها کار آموزش به صورت مجازی در سال گذشته پی‌گیری شد اما فاصله گرفتن دانش آموزان از مدرسه و حضور نیافتن در کلاس‌های درس موجب بروز آسیب‌هایی برای دانش آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تغییر شیوه آموزش از حضوری به مجازی معلمان صحنه‌هایی ازنبوغ و دانش خود را ارائه دادند با این وجود فاصله گرفتن طولانی از آموزش‌های حضوری ضربه‌های زیادی به دانش‌آموزان وارد می‌کند.

کرمی بیان کرد: رویکرد غالب جهانی در فضای کنونی ارائه آموزش‌ها به صورت حضوری است و وزارت آموزش و پروش نیز برای پیش‌گیری از بروز آسیب‌ها آموزش حضوری را به عنوان اصل قرار داده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدرسه‌ها تابع تصمیم ستاد ملی و ستاد استانی کرونا است یادآور شد: با این وجود در صورت فراهم شدن شرایط لازم پیش بینی‌ می‌شود در ۲۸ درصد مدرسه‌های استان بوشهر که زیر ۵۰ دانش آموز دارند در صورت دادن مجوز از ابتدای مهر آموزش‌ها به صورت حضوری و در ۲۴ درصد از مدرسه‌ها نیز که بین ۵۰ تا ۱۰۰ دانش‌آموز دارند آموزش در آنها با نظر شورای مدرسه به صورت ترکیبی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: همچنین ۴۸ درصد از مدرسه‌ها نیز که بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دارند با تصویب شورای مدرسه آموزش برای دوره دبستان پایه اول و در سایر دوره‌ها درس‌هایی که نیاز به آموزش حضوری دارد با رعایت پروتکل‌ها و بهبود شرایط از اول مهر به صورت حضوری انجام می‌شود.

کرمی درباره واکسیناسیون معلمان گفت: در زمان حاضر ۹۸ درصد معلمان استان بوشهر دُز اول واکسن را دریافت و از روز گذشته نیز تزریق نوبت دوم واکسن معلمان آغاز و پیش بینی می‌شود تا اول مهرماه کار واکسیناسیون معلمان در استان بوشهر به سرانجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در باره تامین وسایل سرمایشی مدارس گفت: تاکنون پنج هزار دستگاه کولر گازی برای هشت هزار کلاس‌ درس در استان بوشهر تامین شده و این استان به سه هزار دستگاه دیگر نیز نیاز دارد.

کرمی ادامه داد: براساس تصمیم گیری انجام شده در آخرین شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر وقت قرار شد که به صورت مشارکتی با استانداری وسایل سرمایشی مورد نیاز مدرسه‌ها تامین شود که تاکنون چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی این وزارتخانه تامین شده است.

 براساس اطلس آموزشی استان بوشهر در سال تحصیلی گذشته، ۱۹ درصد آموزش‌ها به صورت حضوری، ۸۵ درصد مجازی بود که ۵۸ درصد از طریق تلویزیون و ۱.۵ درصد از دانش‌آموزان دسترسی به آموزش مجازی نداشته و از طریق درسنامه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر