چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اصلی ترین تهدید پیش روی بقای این حیوان، جدا شدن از زیست گاه ها و قطع ارتباط ژنتیکی گروه های مختلف این حیوان است که معمولا به تشکیل گروه های بسیار کوچک منجر شده است.به گزارش فکرشهر ، خبرهای رسیده به سایت تاورتا توسط محیط بان شهرستان جم حاکی از مشاهده ی چند قلاده حیوان عظیم الجثه در کوه های اطراف شهرستان جم دارد. با اعزام محیط بانان شهرستان جم به منطقه و پس از مشاهدات عینی و دیدن رد پا و محل زندگی این حیوانات، همه ی این موارد دلالت بر حضور و زندگی ۳ قلاده پلنگ نادر و در معرض خطر انقراض می داد که جزء ۱۰ گونه ی نادر گربه سانان در معرض انقراض است.
کد خبر: ۹۵۷
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: اصلی ترین تهدید پیش روی بقای این حیوان، جدا شدن از زیست گاه ها و قطع ارتباط ژنتیکی گروه های مختلف این حیوان است که معمولا به تشکیل گروه های بسیار کوچک منجر شده است.
به گزارش فکرشهر ، خبرهای رسیده به سایت تاورتا توسط محیط بان شهرستان جم حاکی از مشاهده ی چند قلاده حیوان عظیم الجثه در کوه های اطراف شهرستان جم دارد. با اعزام محیط بانان شهرستان جم به منطقه و پس از مشاهدات عینی و دیدن رد پا و محل زندگی این حیوانات، همه ی این موارد دلالت بر حضور و زندگی ۳ قلاده پلنگ نادر و در معرض خطر انقراض می داد که جزء ۱۰ گونه ی نادر گربه سانان در معرض انقراض است.

http://www.tavarta.ir/wp-content/uploads/2014/03/921215_mehdihasanzadeh-tandooreh-2.jpg

موردی که می تواند جم را باز بر سر زبان ها بیندازد و چشم هزاران دوست دار محیط زیست در سراسر جهان را به شهرستان جم معطوف کند و این بار سنگینی را باز بر دوش مردم فهیم و فرزانه شهرستان می اندازد که به درستی از این حیوان و یکی از نماد های حیات وحش کشور نگه داری کنند.

 

http://www.tavarta.ir/wp-content/uploads/2014/03/921215_mehdihasanzadeh-tandooreh-4.jpg

پلنگ ایرانی با نام علمی Pardus Saxicolor، بزرگ ترین زیر گونه پلنگ دنیاست که در فهرست جانوران در معرض خطر IUCN قرار دارد که تخمین زده می شود در حدود ۵۵۰ قلاده از آن در کشور زیست کند که به همراه یوز آسیایی و گوزن زرد ایرانی به عنوان نماد حیات وحش کشور در سطح جهان شناخته می شوند.

اصلی ترین تهدید  پیش روی بقای این حیوان، جدا شدن از زیست گاه ها و قطع ارتباط ژنتیکی گروه های مختلف این حیوان است که معمولا به تشکیل گروه های بسیار کوچک منجر شده است.

http://www.tavarta.ir/wp-content/uploads/2014/03/921215_mehdihasanzadeh-tandooreh-9.jpg

غذای اصلی پلنگ با توجه به منطقه ای که درآن زندگی می کند متفاوت است . بخش عمده ای از رژیم غذایی پلنگ ایرانی از شکار سم داران میان جثه هم چون بز کوهی و گوسفند وحشی و گراز تامین می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر