سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: سفرنامه سلامت امید با رویکرد پیشگیری و آموزش در شهرستانهای گناوه، دشتستان، تنگستان و دشتی این استان برگزار می شود.به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم شعبان زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این سفر نامه شامل معرفی خیرین نمونه کشوری، الگوسازی و تعمیم حرکت نیکوکارانه درجامعه، جذب کمک های مالی و معنوی برای ساخت خانه های سلامت و اعزام کاروانهای سلامت است.
کد خبر: ۹۵۹۱
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: سفرنامه سلامت امید با رویکرد پیشگیری و آموزش در شهرستانهای گناوه، دشتستان، تنگستان و دشتی این استان برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم شعبان زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این سفر نامه شامل معرفی خیرین نمونه کشوری، الگوسازی و تعمیم حرکت نیکوکارانه درجامعه، جذب کمک های مالی و معنوی برای ساخت خانه های سلامت و اعزام کاروانهای سلامت است.

وی اضافه کرد: همچنین زمینه سازی مناسب و ترویج فرهنگی وقف و نیکوکاری، ترویج فرهنگ کمک های نوع دوستانه دایم الخیرات به جای حرکت های معنوی موردی، کوتاه و مقطعی، جهت دهی فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه با اهداف و فعالیت های جمعیت هلال احمر از جمله دیگر اهداف سفرنامه سلامت امید است.

شعبان زاده با بیان اینکه سفرنامه سلامت و امید در 12استان کشور اجرا می شود اظهارکرد: استان بوشهر نهمین استان کشور است که طرح سفرنامه سلامت و امید را با رویکرد پیشگیری و آموزش از 26 تا 28 بهمن در مناطق گناوه، شبانکاره دشتستان، دلوار تنگشتان و کاکی دشتی برگزار می کند.

وی بیان کرد: برپایی 10 ایستگاه خدمات رایگان آموزشی و سلامت از جمله چادرهای آموزش نکات کاربردی امدادی، تست سرطان برست (سینه)، اهدای خون، آموزش روشهای خودمراقبتی، تغذیه سالم، ویزیت رایگان، سلامت روان و مشاوره های اجتماعی، خانوادگی، بهداشتی، حمایت های روانی درحوادث، خدمات فرهنگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عضوگیری از پزشکان متخصص و عمومی از جمله مهمترین خدمات این طرح است.

وی گفت: در این طرح معاون درمان و توانبخشی سازمان امداد و نجات، موسسه علمی کاربردی هلال ایران، سازمان انتقال خون، بنیاد بیماریهای خاص، پژوهشگاه سرطان سینه زنان، سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه سلامت شرکت دارند.

شعبان زاده افزود: سفرنامه سلامت و امید درشهرستان هر روز نیم ساعت قبل از خبر ساعت 14 از شبکه یک سراسری سیما پخش می شود و به این وسیله طرح شهرستان نیز معرفی می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود سه هزار و 500 تا پنج هزار نفر در این طرح شرکت کنند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر